Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett6-kattungeprat
Läst 2814 ggr
angelic.old
0

är detta rätt...? Ragdoll?

[dynamitella]
0

Nästan 4000;- för en oreggad katt utan stamtavla är lite skumt tycker jag. Det borde ju vara en självklarhet :)

angelic.old
0

Oreggad självklat, skriver ju så… föräldrakatterna e reggade… hmmm…hur får man dessa…?  Kolla även på fotot…. äkta ragdoll i 12 veckors ålder…? njaaaa. kanske ändå inte… Hoppas kissebebbarna blir väl omhändeetagna!!!!Är ju synd om dem i fall… vill ha dem hemma …

Mona22
1

Bara avmaskade???!! Denna "uppfödare" är verkligen inte seriös utan föder bara upp för att tjäna pengar!! Stackars de lurade människorna som köper dessa. De får en väldigt dyr huskatt Skrikandes

Man kan undra varför h*n inte registerar ungarna, det är en sådan liten avgift egentligen.

Hanna
0

Någon som faktiskt mailat och sagt vad ni tycker?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

christine58
1

Jag tycker inte att det ser ut som en frisk raggdoll kattunge

Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

LaSadie
0

Nej, den ser väldigt sjuk ut av att bara kolla på ögonen

Eywa
0

Kattungen ser mager och sjuk ut =/ Och ser inte heller helt renrasig ut enligt mig.. Väldigt oseriös uppfödare som lurar folk på pengar. En katt är inte renrasig utan stamtavla (eller så har föräldrarna avelsförbud pga sjukdom), oavsett så räknas katten som huskatt.

Det kostar liksom ett par hundralappar att registrera kattungarna (om nu föräldrarna har papper och är friska) och då skulle hon kunna ta ut 3000 mer per kattunge.. Så hon skulle kunna tjäna bra mycket mer pengar. Om hon ändå väljer att inte registrera kattungarna kan man ju undra vilken skum anledning som ligger bakom..

Hanna
0

Frågar igen: Hur många har faktiskt mailat och sagt detta? Gett råd och tips.

Jag vill och kan inte då jag inte kan speciellt mycket om katter så och inte vill ge felaktig information.

[dynamitella]
0

Jag känner mig inte mogen nog för att läxa upp en dålig uppfödare, när jag själv inte heller har stenkoll.

Och även om jag hade det, vem är jag att säga åt henne vad hon ska och inte ska göra?

.. Nej. Varna folk som inte vet, och ignorera de som gör fel. Om alla ignorerar opålitliga annonsörer så kommer de till slut att minska i antal.

Hanna
0

#9 Har mailat folk som såld reptiler med felaktig info mm. En del har tackat mig och ändrat annonserna. En har jag även haft mailkontakt med nu ett tag. En hel del kan bero på fel information från början. Även katter är ju lite "slit och släng" djur. Dvs blivit vanliga och går att få gratis.

LaSadie
0

#10 Huskattsuppfödare brukar visa taggarna utåt om man mailar dem. Vis av erfarenhet…

[dynamitella]
0

#10 #11

Av exakt den anledningen lägger jag mig sällan i andras egensaker.

Jag har förut mailat och snällt påpekat stora misstag och lagfel, men icke att jag en enda gång fått ett ordentligt svar.

Oftast spottas det och kallas glåpord.

[Highonbluetomorrows]
0

Håll gärna koll på denna "Uppfödare" om ni kan, om de snart ska ta en kull till så kanske de tar kullar oavbrutet. Att bedriva oseriös avel är inte förbjudet, men att utnyttja kattens livmoder i allt för hög grad är.

GoliatsMatte
0

Vi har tyvärr flertalet uppfödare här i trakten som parar samma katter gång på gång och säljer dyrt. Jag har personligen försökt prata med dem men de ser katterna som en inkomstkälla, tyvärr. Syftar då självklart på dessa uppfödare utan stamnamn.

alskadeida
0

Ser ut som en Ragdoll blandning. Ingen renrasig.

Är nog bara ute efter pengar. Hoppas folk inte köper av oseriösa.

Har själv gjort det misstaget förr och aldrig igen, dvs blivit lurad.

Katten ser lite mysko ut. Ingen som kan ringa henne och fråga?