Maine Coon iFokus

Maine Coon

Läst 100 ggr
MCOMOM
2023-12-20 15:44
0

Dräktig hona min första kull av just rasen MCO.

Hej, börjar med att säga att detta är min första kull med rasen MCO.
Tidigare haft kull från en kattmamma vi hittade hemlös. Sen två kullar på Ragdoll.
Men till min fråga när födde MCO er hona vilken dag?
Hur visade sig tecken på er hona. Tycker min börjar bli lite rastlös hoppat i en byrå tittat små äter mer kelig. Men är på dag 56. Jag tempa henne precis och hon ligger på 38.6 så den säger inget. Men hon börjar nu tvätta sig. Blir så orolig att dem ska komma redan. Min ragdoll födde tidigast på dag 62.
Har nu ringt runt till veterinärer för att kolla vart det är öppet om något börjar gå snett. Inte sett något av slemproopen eller flytningar så allt verkar okej där. Men nu vill jag veta om det skiljer sig mellan olika kattraser osv med förlossnings dagar. Mvh

OberonsMatte
2023-12-20 18:05
3

Maine coon har samma förväntade dräktighetstid som andra katter, dvs. 65 dygn (ev. -/+ 3-4 dygn). Jag är inte uppfödare, men när jag kollar på en dräktighetskalender ser det inte onormalt ut med tvättning, rastlöshet, småätande och sökande av boplatser vid den tid i dräktigheten som din katt befinner sig i. Kolla här: https://www.hedren.nu/page/kattens_draktighet

Sajtvärd Katter iFokus

Marie Hedrén Uppfödning av Sibirisk katt, Kattungar, Kattens dräktighet, Parningskalender, Förlossningsdag, Parningsdag
MCOMOM
2023-12-22 13:55
0

#1: Tack snälla för svar! 🙂 har en riktigt liten sturig tant här hemma idag. Temp har sjunkt 0.7°c dock är hon på dygn 58.