Era maine coons?
Vore kul med presentationer av era mco! Kön, ålder, favoritsyssla, kelighet och så vidare. Bilder är alltid kul! :) Hoppas få höra om era älskades personligheter :)
Vi har en hona som heter Dolcetta men kallas Dollis och Dollsan. Hon är 7 månader gammal och kastrerades vid 6. Hon har färgen svart tabby bicolor och väger än så länge 4kg.
Hennes favoritsysslor är att antingen sitta på balkongen och spana på fåglar och människor eller att busa i lådor. Så fort vi har köpt något nytt som har kartong till så är hon där och placerar sin lilla bak i den.
Hon gillar att ligga nära, ibland till och med i famnen, men nöjer sig även med att bara vara i samma rum. Hon vill gärna ha koll på både husse och matte.
Hon aporterar papperstussar och dricker gärna ur vattenkranen. Fick köpa en vattenfontän tillslut för det blev mycket springande in på toa för att stänga på och av kranen ;)
Hennes bästa vän är en chihuahua som heter Henny, hon går mycket bra ihop med hundar så länge hundarna är snälla och inte jagar henne :)
Nu blev det långt så avslutar med en bild på pärlan!
Vilken underbar katt ni har!! Super vacker och låter som att hon är minst lika trevlig :)
Tusen tack! Hon är vår lilla ögonsten. Till hösten planerar vi att utöka familjen med en hane med :)
#3 Gud så skoj, kan ju vara en av de roligaste delarna i livet att ha sådant framför sig! Inget som hamnar på minuskonton det inte :)
Hoppas jag kan skriva i denna tråd om våran första Maine coon som kommer komma under året hoppas vi :D ..
Vi har hittat en uppfödare som vi vill ha katt ifrån, så vi ska åka tåg och hälsa på dom i April, men dom har inte några kattungar på G än
#5 ååh vad spännande :) ni kommer inte ångra er om ni köper en Maine coon jag lovar :) vilken uppfödare ska ni till?
Elliot, Mooncoons Zingo, född 2000, dvs nu snart 13 år.
En försiktig herre med lååång svans. Bästa färgen Rävröd.han är kelig på sina villkor och man måste sitta på ett speciellt sätt i soffan(med rätt byxor på sig) för att han ska komma och ligga.Väcker mig genom att sitta och nosa på mig på morgonen. leker lite men vill inte visa att han tycker det är kul med de två perser/exoticungarna har bor med.
#6 Nej det kommer vi nog inte göra :) Har en huskatt nu och en norsk skogkatt som jag ställer ut, är sambon som vill ha en maine coon hane att gosa med, och han kommer självklart få följa med mig och skogisen på utställningar :)
Vi ska till S*Stortassen´s :) Tycker dom har så grymt snygga katter!
Köper ni en Stortass får ni en fin katt, vill påminna om att även kika runt hos andra uppfödare också. Är ni intresserade av en hane som med största sannolikhet kommer bli en riktigt stor kika in på www.dreamways.se som har kattungar nu. Har en bror till mamman här hemma en 9kg fertil kille.

S*Skogsdal´s Qaramelle
Kallas Qaramelle, Mellis, Mell
Född 2011-10-29
Svartsköldpaddsilver tabby
HCM: UA 12/3-13
HD: väntar svar
Är en bestämd polis här hemma bland hennes skogiskompisar. Älskar att sova i soffan och sängen bredvid oss. Pratar otroligt mycket!
Favoritsyssla är att sitta på långlina (10m) ute i solen och jaga småkryp och titta runt.
Hennes favoritperson är min sambo^^
Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook!
Oliver
(han har stamtavla men vet inte vad uppfödaren heter )
Oliver om man ska beskriva honom kortfattat så är han som en hund!
han är världens snällaste, han dricker alltid ur vattenkranen och typ duschar huvudet? han är hur social som helst och vill alltid vara med speciellt framför tv:n och när man ska sova ;)
Kön: hane
Ålder: fyller 5 i år
Favoritsyssla: jag vet inte om han har någon? haha leka,kela ,äta och sova kanske? :D
(hade ingen bättre bild..)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
S*PreciousBlue's Michigan a.k.a. Herkules
En kastrerad kille som är 1½ år och väger omkring 10 kg. Han har en stor pappa på omkring 12-13 kg och även en stor mamma. Generna har även givit honom en päls fin som silke men med mycket underull som gör att mycket pälsvård behövs för att hålla det i styr :)
Hans favoritsyssla är att sitta i fönstret på lägenheten och spana ut på fåglarna som sitter i trädet utanför. Att leka med sin bästa kompis Wilde tycker han också om.
Temperamentet kan man beskriva som avvaktande. Han är supergo med alla han känner, men lite tveksam till nya bekantskaper. Men han växer ännu och personligheten utvecklas med tiden, han har gjort stora framsteg sedan han blev kastrat i somras.
Sammanfattande kan man säga att han är en stor gosig herre som älskar att vräka ut sig tvärs över hela sängen ❤️
På bilden ligger han uppe på sin favoritbokhylla och spanar ut över vardagsrummet!
//Jossan
S*Coppermines Capten Wildbeard a.k.a. Wilde
Den andra killen som bor hos oss. Han är en nybliven 2åring och har tills idag gått i avel, och bott hos oss på foder sedan i augusti. Idag blev han kastrerad och vi tog över ägarskapet, supernöjda!
Eftersom han har varit fertil hela tiden har han inte lagt på sig lika mycket i vikt som sin kompis Herkules, men väger mellan 6-7 kg. Han har heller inte lika lång fin päls, men detta beror dels på helt andra gener, samt att han har varit fertil.
Nu är han stolt pappa till tre superfina bebisar, och har tre kullar på väg! Han har alltså fört sina fina gener vidare och nu blivit sällskapskatt på heltid. Lugnt och skönt tycker Wilde.
Det han tycker är roligast är att "spöa" sin bästa vän Herkules när dom har brottningsmatch i sängen :)
Han är i alla fall världens mysigaste katt som kommer och trampar/bäddar i knät på en när man sitter i soffan och myser. Han kan aldrig få nog av kel, och sover i en liten boll mellan fötterna eller på armen i sängen om natten ❤️
//Jossan
juste! haha jag glömde att skriva
favoritsyssla: kolla på fiskarna i akvariumet! + dem andra sakerna jag skrev i #11
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Detta är min Manfred. Han är norman med kanadensiska linjer. Väger 9 kg och är 2 år.
Han är den trevligaste katt jag någonsin har träffat tror jag. Han lägger sig gärna tätt intill mig då jag ska sova, tyvärr tar han upp hemskt mycket plats så jag vaknar med stel rygg. Men vad gör man inte för sina älsklingar?
Hans favoritsyssla är att tvätta sina kompisar, sova och kramas. Han är en härlig kisse!
Gud vilka fina coons ni har presenterat :) #15 - härlig färg! Är han kastrat eller fertil? :)
#16 Han är kastrerad! :)
Här har ni min Naginata som är en hane på snart 6 månader. Vägde han häromdagen och vågen visade 4,7kg :) Han är riktigt busig och busar med allt han ser och kommer åt!! Snart river han nog hela huset ;) En rejäl motor vill jag lova att han har också sen snarkar han jättehögt så kan vara lite svårt att somna om han ligger bredvid :) Till helgen ska vi på utställning för första gången (även för mig) så det ska bli riktigt spännande.