Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett4-avel-och-genetik
Läst 1805 ggr
annikaL
0

Hona som inte löper

Hej!

Jag väntar på att min hona ska löpa och då går ju tiden extreeemt långsamt. Hon gick av pillret för ca 1,5 månad sedan efter att ha ätit p-piller i cirka 4 mån. Hon är nu 1,5 år gammal. Har ni nåt bättre tips än att böna och be katten för att hon ska börja löpa någon gång? Det har väl inte gått så lång tid egentligen men den där 1,5 mån känns som 6 mån när man väntar..

Annso_
1

Är du säker på att hon inte löper tyst då ? Endel katter märker man nästan ingen skillnad på när dom löper..Mina föräldrars honkatt hämtade lite mer saker i munnen och blev lite lite gosigare under löp..Till skillnad från min skrikis ;)

annikaL
0

Så kan det ju vara, tycker att hon är lite mer gosig. Men inte någon stor skillnad. Så hon kanske löper just nu🙂

blondifire
1

ett tips är o tvätta golven med klorin( utspätt såklart) sen som ovanstående säger, en del löper tyst,jag har en sån enda tecknet är när kastrarhanen tar henne i nacken, jag märker nada :-)

S*Winsnes Wilda

annikaL
0

Hm det får jag prova. Är det nåt som luktar då som påverkar löpande t?

blondifire
0

japp dom blir som på kattmynta o löpet kan dra igång ett annat tips är om man har möjlighet o låna lite sand från nån med fertil hankatt o hälla det ( använd) i lådan.

S*Winsnes Wilda

[Timantis]
1

Avråder starkt att tvätta golvet i klorin. Då kan den istället börja kissa överallt då all doft försvinner.  O har du hane hemma är det förödande.

Vänta ut henne istället. Katter löper/parar sej när dom vill o inte när vi vill. Efter p piller kan det ta tid innan dom börjar att löpa. hade en hona som inte löpte på 6 månader efter avslutade p piller. Bara att vänta.

annikaL
2

Hann prova klorin.. negativa sidan, inget hände. Positiva sidan, mitt hem blev inte nedkissat:-) Det är bara att sätta sig och vänta på att hon behagar komma igång med löpet på egen hand.