Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 1654 ggr
Valyria
0

Om Maine coon

Hej! Är lite nyfiken på era Maine Coon. Är lite sugen på en och undrar hur ni tycker de går ihop med barn?
Hårar de mycket?
Är de aktiva?
Vilken prisklass ligger de i?
Skulle de trivas med en Ragdoll?

Sen får ni gärna berätta om era erfarenheter, om hur ni tycker de är i temperamentet osv.

Tack på förhand.

[Timantis]
0

Min erfarenhet

Maine coonen gillar människor  även barn. Hårar ja men en långhårig katt borstar/kammar  man ju så problem med hår är inte så stort.

En renrasig maine coon kattunge med stamtalva till sällskap kostar mellan 7000-8000 kr. Det finns ibland lite äldre kattungar som inte uppfödaren fått sålt som man ibland kan köpa för 5000kr.

Trevlig aktiv ras som älskar uppmärksamhet där vissa individer apporterar. En maine coon jamar inte den kuttrar. Ser ingen anledning till varför den inte skulle passa med en ragdoll. Men ofta är det väl så med alla raser att lika barn leka bäst.

Mona22
0

Våran mco bor med 2 överaktiva cornish rex och de leker och busar så jag tror inte det är några problem med en ragdoll.

Valyria
0

Tack för svaren:-D

mathiason
0

Min Maine Coon bor med skogisar. Och där är inga problem =) (förutom de äckliga små kattungarna) ^^

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

baradenjagär
0

Min kisse är en blandning av ragdoll och maine coon, men tror att hon beter sig mer som det sistnämnda. Hon bor samman med en bondkatt ,och de har varit bästa kompisar från början.🐱