Min första maine coon!
Vilken sötnos! :)

Wow! Vilken sötnos!
jag kan inte allt om mco men jag tror absolut hon kan gå bra på utställning.
Har du någon bild från sidan så man ser profilen?
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
puffar
Nej men jisses så söööööt ! 
Dock så står det i standarden som "fel" om en maine coon har en rak profil som din donna ser ut att ha ?? Ser mer ut att ha en profil som en skogis O.o
Hon ser ut att ha fin storlek på sina öron och jätte fin silverfärg. Men jag kan tänka mig att hon kommer få en del nedslag på huvudet. Utifrån bilderna så ser det ut som hon har lite för dåliga kindben och för svag övergång i boxen. Vilket då bidrar till ett lite för trekantigt format huvud ist för kvadrat på kvadrat. Men prova att ställa ut så får du veta av proffsen
. Det är skoj och man träffar likasinnade att prata katt med en hel dag. Samt att man lär sig mer och mer om sin ras genom att lyssa på bedömnningar och titta på andras katter.
som ovanstående säger, domarna har ju sina mallar att gå efter ^^ Vår röda mainecoon hane skulle blivit champion om det inte vore för att hans öron var lite väl lågt satta. De kollar på massor av olika saker. Våra största maine coon kille på 9 kg skulle få nedslag för han föddes med en intryckt bröstkorg tror jag? Så han är väldigt bredbent nu för bröstkorgen har inte riktigt växt normalt och det är inget man kan se på bild men man känner det tydligt och i vissa positioner så kan det se lite underligt ut när han ligger ner. Men ställ ut o testa! Sen beror det också på om lille misse tycker det är ok =)