Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 2242 ggr
ymmmi
0

Lite fundersam

Vart lite fundersam ang en annons på blocket på en maine coon, står att hon har stamtavla från Tica Men hon ser mer ut som en huskatt än en maine coon. Såg även att det stod att hon bara var

Hon är:
Vacc.
Avmaskade.
Har stammtavla i TICA.
Kan ordna besiktning om det önskas.

BurreBus
0

Såg också annonsen och tänkte precis samma sak som du! Ser verkligen ut som en huskatt…

Dunderklumpens
0

Katten ser ut att vara korthårig… En utfälld maine coon har inte en sådan tät kort pälsad svans…

ymmmi
0

hmm har kommit ut en till liknande annons som verkliögen måste vara huskatt

ymmmi
0

ena annonsen är på en hona och den andra en  hane

BurreBus
0

Och båda katterna är födda på samma datum…

Crux
0

Jag har också sett båda annonserna och reagerat på utseendet spontant…

Sweelin
0

Inga kännetecken alls på att det skulle kunna vara Maine Coons, ser ut som vanliga bondkatter! Men hur kan man ha stamtavla till dem i så fall?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

ymmmi
0

jag har anmällt annonserna…

då det är tydligt att det inte är mco iaf hanen

ymmmi
0

jag har även mailat dom och frågat om deras namn stamnamn, regnr och chipnummer och även vad deras färldrar heter och deras stamnamn, Men inte fått något svar.

Däremot så mailade min syster också dom och fick ett svar, om att honan inte hade någon stamnamn då uppfödaren inte hade något. Var hennes första kull och sens krev hon bara vad föräldrana hete men inte deras stamnamn. Så vad tror ni?

Jag hoppas innerligt att det inte är någon som går på det.

[Timantis]
0

Nu behöver man ju inte ha stamnamn om man inte fött upp mer än två kullar. Så visst kan dom vara stamnanmslösa o ändå ha stamtavla. Men något mysko är det.

LaSadie
0

De ser ut som huskatter definitivt. Även om de är unga så ska de ha lite fluff på pälsen, de ser väldigt korthåriga ut.

Kanske någon som vet om TICA har en annan standard på sina MCO? Vet att vissa NFO's från andra förbund som har titel ser annorlunda ut än de från FIFÉ

AlexH
1

Det är väl Sverak som inte kräver stamnamn på de första kullarna?

I WCF aktiva klubbarna i Sverige kräver vi Stamnamn från första kull.

Och om man läser på TICAs hemsida.. så förstår jag de att de kräver också stamnamn för uppfödare från första kull..

så jag skulle misstänka denna annons som falk´sk.. kanske har de kopierat stamtavlor?

Enligt Jordbruksverket… så måste man leverera katt med veterinärbesikting ej äldre än 7 dagar .. det är inte ett val… annars gäller inte försäkringen.. ifall något händer och de kräver att du skall visa upp att du har ett sådant intyg..

jag skulle allmänt inte köpa från någon som inte har med all info och har solklar info från början.. man ska inte behöva maila och fråga vad som ingår.. allt skall stå i en annons eller hänvisa till annonsörens hemsida med infromation :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se