Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikettannonser-omplaceringar
Läst 1857 ggr
Smikky
0

Avelshona

Hej!

Vi söker nu en hona som lämpar sig för avel då vår tilltänkta fick N/HCM på DNA testet och därmed ska kastreras. Vi är en familj i Gävle med två tonåringar och tre mindre barn, Maine Coonen Socks och Bengalen Bunny som vi har på foder.. Har även en hund men den ska flytta till Hofors och morföräldrarna ett tag för att vila från barnen.
Vi har inte bråttom utan viktigare att hitta rätt, stamnamn är pågång.
Väldigt intresserade av utställning kan tilläggas.

Helst inte silver!

Dunderklumpens
0

Kanske lite OT, men tycker det skulle vara intressant att höra varför ni väljer att kastrera en N/HCM katt. Det finns ju inga rekommendationer idag som säger att N/HCM katter inte ska gå i avel. Men beslutet är självklart upp till var och en. Är bara intresserad av att höra era argument Glad Lycka till i sökandet efter en ny tjej :)

Smikky
0

Ingen som kan tänkas sälja en tjej till oss? Eller kan tipsa om uppfödare!

SidenMoare
0

Kolla på www.mainecoonkatten.se där finns det kattungar att köpa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dunderklumpens
0

Nu har jag iof ingen kattunge att sälja men om jag hade så skulle jag vilja veta mer, speciellt när det gäller avel. Vad har ni för tankar kring er uppfödning, målsättning? Ofta när man har en uppfödning så strävar man ju efter något och söker något i en blivande avelskatt. Vad jag förstår så är det en hona att starta er uppfödning med, kanske en blivande "stamkatt" för er uppfödning. Dvs en katt ni kommer bygga er uppfödning kring. Då tycker jag personligen att det valet är extremt viktigt.. Så ta er tid och hälsa på uppfödare, utställningar etc för att finnan den katt ni känner passar er bäst. Mitt bästa råd är iaf att lära känna ett par uppfödare riktigt väl som sedan kan lotsa er vidare till rätt katt Glad