Maine coon och hörsel?!
Jag har precis blivit med maine coon.
Jag tycker att det har gått fort för honom att acceptera oss och han är mer och mer kelen och gosig.
Men!!…. Jag upplever att han inte hör rikigt. Finns det något dokumenterat att dom kan ha dålig hörsel?
Han kan bli rädd och inte märka att man kommer fast man pratar med honom. Och han reagerar inte när man säger hans namn.
Vore tacksam för lite feedback.

Man vet att vita katter, inte enbart Maine Coon, kan höra dåligt. Det finns en test som heter Bear-test som kan utreda om katten hör eller ej. Det räcker inte med en "skrammeltest" eller liknande. Den kna vara mycket missvisande.
Jag tycker att du skall kontakta veterinär för att be om en sådan.
Har du talat med uppfödaren om detta? Vad säger Besiktingsprotokollet om hans hörsel?
Din katt behöver i allafall kollas upp så att ni vet hur det är ställt med honom.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Är han vit så kan han mycket väl vara döv eller delvis döv, som SidenMoare säger.
Det kan ju också vara så att han bara är disträ och lite "hoppig" pga att han kommit till ett nytt ställe. Att han inte lystrar till namnet är ju inte så konstigt, jag har träffat få katter som lystrar till sitt namn med en gång.
Ett bra sätt att kolla hörsen är att prassla med något intressant… har haft många man undrat om de verkligen hör, men minsta lilla ljud av godispåsen eller favoritvippan, hur tyst man än försöker vara DET hör de minsann.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!