Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett5-hälsa
Läst 3095 ggr
Alice98
2012-06-24 23:10
0

Vikt

Hej!

Hur mycket väger era maine cooner?

Mina väger 3.8kg (3½årig hona), 3.3kg (2½årig hona) och 3.9kg (1årig hona).

Dom väger väl lite? :(

Kan ni ge tips på mat/godis som får dom att växa till sig både på  bredden och på höjden?

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

viciouscircle
2012-06-24 23:27
0

Är katterna renrasiga?

Det finns en tråd här i forumet där folk skrivit upp vikten på sina mainecoon tjejer som du kan kika i :)

Min honkatt vägde ca 3,15 när jag vägde henne för ett par veckor sedan.. men då var hon bara 5,5 månad.. Så tycker dina katter låter lite taniga kanske?

Vad ger du dom för mat? :)

Alice98
2012-06-25 00:07
0

#1 Ja, dom är renrasiga. :)

Jaha, den tråden har jag missat. :) Ska kolla in den.

Oj. :o

Taniga, vad betyder det ordet?

Jag ger dom Maine coon-kulor , nå kattungemat (royal canin) och blötmat nästan varje dag. Blötmaten är för det mesta från Whiskas.

Vad ger du din för mat?

www.alihams.weebly.com

Dunderklumpens
2012-06-26 19:23
0

Mycket beror ju även på gener… Ex. så upplever jag många gånger att silverkatterna är lite mer "nätta". Självklart finns det undantag! Sedan är vissa linjer mer storväxta än andra. En ett årig hona på 4kg låter helt ok men de andra låter som lättviktare. Är alla fertila eller är det kastrater?

Alice98
2012-06-26 21:10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3  3½åringen är silver och hon är nätt. :/

Alla är fertila. Vera (silverkatten) har fått en kull, hon gick upp nästan 1 kilo (efter dräktigheten), men nu efter 1 år så har hon gått ner 1 kilo… :/ Imorn får hon herrbesök och hoppas att hon går upp och stannar (om hon inte går upp ännu mer).

www.alihams.weebly.com