Halv main coon
Våran äldsta katt Cissi är hälften Main Coon och resten en blanding mellan norsk skogskatt o bonnkatt.
Vilka är de särskilda beteenderna hos Main Coon? Hon är väldigt svartsjuk och vill alltid ha kontroll. Väldigt lekfull när hon är på det humöret och ÄLSKAR att kolla på fåglar, men hatar att vara utomhus.
Hon ska alltid provsmaka maten när man häller upp nytt/fyller på och hon testar ALLTID vattnet med tassen innan hon dricker
Tycker att hon ser ut att vara relativt hel! *fniss* Så fel det kan bli med särskrivningar! :D
Inte för att jag är någon specialtist men Maine coon och Norsk skogkatt brukar vara semilånghår. Denna ser väldigt korthårig ut? Är det bonnkatten som slagit igenom?

Din katt verkar ha en massa "later" för sig. Tror inte att de är speciellt "maine Cooniga" Alla katter är individer med en massa olika later. Har själv 3 st. honor och flera later har de gemensamt men det skilljer även en massa mellan dem i beteende.
Men generellt ät MCO ganska så nyfiken och skall vara med och undersöka allt. De är lekfulla, tillgivna och alltid redo att ge en hjälpande tass
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#2. Då korthår är dominant kan det vara så ja, 50 % chans förutsatt att skogkatt/bondkatten hade anlag för korthår. Sen är katten inte särskilt lik vare sig skogis eller coon men jag antar att det finns stamtavlor i bilden om man säger att katten är vissa raser..
#0. Är inte särskilt typiskt maine coon, förutom kanske att leka med vatten. Om du googlar maine coon får du upp en del rasbundna egenskaper :).
Jag har en blandning mellan maine coon o brittisk korthår. Han har 4cm lång päls. Jag tycker om coons så nästa blir renrasig.