Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett4-avel-och-genetik
Läst 1811 ggr
luna03
0

Rosa??? spenar

hej, för en vecka sen när skorpan satt på min knä och gosa så klappade jag henne på magen när hon rullade undan… och märkte att hennes spenar var rosa… tänkte kan inte stämma.. simba är sex mån den 28 maj… så nu har jag kollat lite då och då för att vara på säkra sidan.. och visst så skiftar dem mellan mörk samt ljus rosa??? har ej  sett eller hört något parning, men de kan lika väl fått till det på smyg??? men ska sätta bilder på spenarna så kan ni kanske hjälpa mig med att ta beslutet om skendräktighet??? pillrerna har jag slutat med för undefär 4 vec sen..

luna03
0

försökte sätta in bilder men det krånglade med min dator som vanlligt… men slorpan har blivit rundare i magen, jätte konstigt… har ej sett någon parning eller hört nått…

Mona22
0

om katten går med en fertil hane så är chansen stor att hon är med ungar. Vissa blir fertila väldigt tidigt.

Inte alltid man hör parningen eller så kan de hänt när du inte varit hemma kanske.

luna03
0

tack för svaren… det är bara att kolla lite då och då.. om hon är dräktig så att säga… gud hann knappt med, tänkte men han är bara fem månader inte kan han para… har tittat på hennes spenar och visst skiftar dem mellan rosa/röda/svullna till vit och icke svullna… det va inte tänkt att det skulle bli så här, om hon är dräktig så måste man obs extra noga då man ej vet förlossning dagen? det är bara att gå ut och köpa ersättning för nödfall :) och en extra stor förlossning låda då..

Mona22
0

#3 du kan ju annars kastrera henne nu och ta bort ev ungar om det inte är en avelskatt.