Kost.. Olikheter
hej, undrar lite om kost samt om man kan tänka sig att ge sina katter dem billigare alternativen också och så klart ska dem näringsmässigt hålla måttet?! Vad ger ni era mco och samt pris på dem isåfall? Jag ger idag mina mco eukanuba samt whiskas anka lite då o då., eukanuba torrfoder kostar 699 kr för tio kilo.

Pga att min ena hona har foderallergi så har jag slutat med alla R.C. mat.
Har även varit tvungen att sluta med Pussies As Good as i Looks som även det innehåller fiskmjöl
Mina får Proplans Delicat och Hills Natures Best som torrfoder. Blötfoder har har Bozita kyckling, kanin och kalkon
Bozita är mera omtyckt än Mjau.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej, vad tycker ni om Bilanx torrfoder? Det här med Bozita har jag ej sett i Stockholm faktiskt, konstigt igentligen.
Här i Nyköping finns Bozita på Djurkompaniet så det finns säkert i Stockholm på zooaffärer.
Mina maine cooner äter Royal Canin Maine Coon och Maine Coon Kitten. Min skogis som blir 13 till sommaren äter Royal Canins vet. foder för njurar samt age +12. Skogisen hade foderallergi som ung och då funkade bara Hills, men det verkar ha växt bort eller så har RC och andra foder blivit bättre på de delar som hon reagerade på.

Jag varvar lite med eukunuba,IAMS, RC för maine coon, + att jag serverar mjaus mjukmat.
Har ingen åsikt om bilanx, har inte provat och vet inget om näringsinnehållet.
Ni som serverar olika mat till olika katter, hur får ni dem att äta den avsedda maten för dem?
4# Jag har olika mat till mina katter.. huskatten äter royal canins 12+ samt bozita kykling+gourmet gold medans maine coonen äter bozita kitten (både hårdmat och mjukmat).
Det är ett jäkla springande för att se till att dom inte äter ur fel skål.. :/ har ställt dom på olika ställen i köket och jag har hört andra som börjat servera i olika rum.. för att sedan gradvis ställe närmre. Dom lär sig efter ett tag vilken skål dom får äta ur. En idé är ju att inte ha maten framme när man själv inte är hemma (om man bara är borta korta stunder då). Huskatten äter oftast ur rätt skål. Värre medcoonkattungen. (vill inte att hon ska få i sig gourmet gold)
Dock tycker jag det inte är jättehemskt om dom skulle äta ur den andres skål någon gång ibland. Men det är väl annat om den ena katten absolut inte skulle tåla det.. Då känns det ganska ohållbart att ha olika mat :P

Finutligt nog så är det bästa man kan ge katten (förutom BARF då) även det billigaste! Mjau och Bozitas blötfoder (sorter utan fisk) är de bästa fodren man kan ge, även Husses och egentligen alla blötfoder utan spannmål, fisk och socker. Alla sorter från Bozita, Mjau och Husse som inte har fisksmak är fria från alla dessa tre.
Bland de bästa torrfoder man kan ge finns Porta 21 Sensible, som kostar ca 35;- kilot, vilket är nästan hälften så dyrt som RC.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Mina Maine cooner får Eukanuba. Är nöjd med det. Dyrt ja kanske men som uppfödare får man ju lite rabatt. Så länge katterna mår bra av det finns ingen anledning att byta.