Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 1858 ggr
OolssonxD
0

min katt löper

jaha.. nu var det skorpans tur o löpa.. rumpan upp men jag tkr inte hon är så jobbig när hon löper.. men jag tkr det är synd att hon ej är klar för en kull för nu hade jag velat para henne jag ska inte para som uppfödare utan ska bara ha en kull på henne o inget mer.

dagdrivarn
2

Hur menar du inte ta kull som uppfödare, det har väl ingen betydelse?

En kull är ju en kull oavsett vem som tar dem, kattungarna kommer ju inte att ha mindre risk att ärva sjukdomsanlag hos en som inte är registrerad uppfödare än vad de har hos en som inte är registrerad uppfödare?

Vi känner alla så när det är löp på gång, man vill såklart gärna para men hälsan hos katterna måste ju givetvis gå först. Men visst vet åtminstone jag och förmodligen de flesta uppfödare med mig hur det är att vänta. Vi om någon vet, vårt liv består till stor del av en enda stor väntan. Väntan på tester, väntan på löp, väntan på hanar som ska mogna, väntan på tecken att honan är dräktig, väntan på kattungar osv osv osv ;-)

Du får skynda dig att få henne testad så kan du para på nästa löp.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

OolssonxD
0

har ett stort problem med den lilla fröken.. hon har fått p-piller för jag vill ha henne lugn men hon hoppar på våran dörr så våran son sover dåligt om natten.. gubben vill inte ha kvar henne för det blir för jobbigt när han jobbar 12 timmars pass o ej får sova :( blir inga bebisar på henne jag har inte råd med alla koller o allt fix

Dunderklumpens
0

Kastrera!? Många kliniker verkar ha kasteringskampanj nu med så då blir det inte så dyrt heller… Kommer säkert göra henne lugnare, är väl värt att ge det en  chans??