Avelshanar 2012!
Här kan ni lägga upp era hanarsom kommer gå i avel i år.
Lägg upp en bild och skriv lite kort info om hanen!
Spännande att se vilka hanar som kommer att gå i avel iår!'
Skriv gärna om de går att låna hanen!
Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook!

En gosse med rätt höga värden: 31,5%
Rödsmoke, lite tunn i stommen men med bra storlek, fin öronstorlek, bra haka och nosparti, fin övergång, kunde ha bättre höjd på pannan.
Gudomligt temperament, bor i Kungsbacka hos fodervärd, lånas ut främst till lägre honor som behöver lite mer haka öron och längder.
HD: Normal/Normal
HCM: Normal vid 1,5 år, inbokad för ny scanning i början av mars.
HCM-DNA: N/N
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Bruntickad
Kloner: 23,6%
En härlig gosse med storlek och en underbart temperament. Öronen kunde sitta aningen bättre, fin längd på huvudet, bra haka, fin panna och profil. Något dåligt markerad i övergången i dagsläget.
HD-varning då pappan har en tvåa så han kommer att lånas ut med försiktighet.
HD: Normal/Normal
HCM: Normal vid 1 år.
DNA: N/N
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se
Här är DK*Red Riding Hoods I´m Indiana Jones som är våran avelskille.
Han är en stor härlig kille med kraftig benstomme, lång perfekt kropp, fin profil och box. Tyvärr är öronen lite små men det har inte hindrat till fina bedömningar och nomineringar. Han är lugn och snäll förutom när han får sina ryck förstås. Gillar att ligga i knät och bli klappad på. Han har fått en kull med fina friska kattungar.
Hans gamla uppfödare väldigt restrektiv när det gäller utlåningar.
Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

S*AyuQadro´s Tango Dezquento, som kallas Putte kommer hälsotestas i Juni 2012 och om alla tester är okej så kommer han gå i avel. Han kommer också att lånas ut till honor som också är testade för HCM och HD.
Putte har färgen svartsmoke-vit. Han är en utparningskatt med låga 13,3 i kloner och 2,84 i total inavelsgrad. Putte är en väldigt fin kille med vackert silver. Han är mysig i sitt sätt och mycket trevlig. Han tycker om att prata med oss människor ;).
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Hej, här är min nya tillskott här hemma, han heter Missy Coons Parzivel ( simba hemma), en ds 22. Hur go som helst och älskar att leka med min dotter.. tanken är att han ska ställas ut och bli en snygg avelshane. han kommer att genomgå alla tester som krävs för att bli en full fjädrad avelshane i framtiden.