"Liten" blandras..
Tänkte bara kolla om det finns någon här inne som kan hjälpa mig. Min lillmisse Cirrus är 25% MC, 25% Skogis och 50% gigantisk okänd hittekattkorsning.
Cirrus är 8 månader och väger nu 6,5kg. Han är som ni ser på bilden ingen fetkknopp alls. Han äter och bajsar som en schäfer!! :)
Någon som kan ge mig en liten vink om hur stor han kan bli? Han är redan mycket större än sin mamma som är Skogis/MC. Han är mycket större än kullsyskonen.
Kan tillägga att jag haft katter i hela mitt liv, men aldig någon större ras… Helt överväldigad av den här kattens växtkurva. ( Vägde 3kg vid 13v!!! )
Oj vikken fin kisse =)
Din kisse kan ju bli ganska stor, just p.g.a MC samt att du vet inte de andra raserna exakt.. Skogis dessutom!
Jag har en tjej, som e 50% bengal o 50% mainecoon, o shit hon äter precis som din som en häst typ o bajsar därefter!
Tror hon kommer bli ganska stor oxå haha!
Ingen som kan tipsa om vuxen storlek??

Enormt söt och vilken superhärlig färgsättning!
Bara för att en katt är stor innebär det ju inte nödvändigtvis att det den har ett uns MCO i sig och tvärtom, det finns små MCO's en av mina tidigare honor vägde 3,5 kg som vuxen och då var hon en tunna på ben. Medan det finns enorma huskatter utan ett enda inslag av raskatt som har jättestorlekar.
Vad han har i sig eller inte är omöjligt att säga, han påminner inte om någon endaste ras utan är väldigt typisk den normala svenska huskatten.
Svårt att se på bilderna utifrån dem ser han normalstor ut, sista bilden gör ju att han ser större ut då hon ligger hoprullad och han utsträckt så det blir ju såklart en väldigt stor skillnad mellan dem :-)
Normalt sett så är ju en hane större än en hona så att han är lite större än henne är ju inte så konstigt ;-)
Vad gäller storlekskurvan så har jag en gosse som vid 6 månader vägde 6 kilo, vid 1 år vägde han 6,3, vid 3 år 7 kg och nu vid 5 år då han äntligen fått lite hull så väger han kring 7,4 kg. Så en del växer enormt fort och tvärstannar och en del växer långsamt och fortsätter länge, det varierar väldigt :-)
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Tack för svar!!
Hans mamma är en korsning mellan coon och skogis. Båda är utställningskatter… Det var en tjuvparning. Så visst vet jag attt han är 25% coon! :) Pappan däremot är en kringstrykande grabb som ingen kommer i närheten av. Det är honom Cirrus uppfödare inte vet något om!