TIC och WCF?
Vad är det för skillnad mellan dessa?
Om man vill avla eller ställa ut, vilken av dessa ska man registrera sig?
Är det nån helt annanstans man registrerar sig?
TICA är en organisation som man kan registrera sig i som uppfödare och få ut stamtavlor i. man måste inte tillhöra en klubb. vad jag vet så finns det ingen TICA klubb i sverige idag…
WCF är en organisation med 540 klubbar världen över som är väldigt stor ute i Europa och Ryssland, som har liknande upplägg som Fife.. man måste tillhöra en WCF ansluten klubb för att kunna ansöka om stamnamn, ställa ut och registrera kattungar..
du kan läsa om de olika organisationerna på nedan länkar
TICA har haft en uts i Danmark.. men ingen i Sverige..
I sverige finns idag 6 stycken aktiva WCF klubbar och en WCF klubb i Norge
Jag tillhör SNRF (www.snrf.org) som är en WCF ansluten klub i sverige, med bas i Uppsala

Vilken organisation brukar de svenska kattklubbarna höra till?
Är det något som är vanligast här?
#2 ida är SVERAK störst med ca 45-50 klubbar anslutna, SVERAK tillhör den internationella organisationen Fife.
Sedan kommer WCF med sina 6 klubbar i Sverige
Sedan CFA som har en klubb i Sverige.
De som är CFA anslutna har en annan vana att resa mycket för att ställa ut.. i Finland är CFA stort och även ute i Europa
Det beror på om du vill ställa mycket eller vad du vill göra..
gå in och läs på respektive sida och bilda dig en uppfattning om vilken organisation som tilltalar dig mest.
Här är SVERAKS hemsida.
CFA's Hemsida
CFA klubben i sveriges hemsida :)

Tack för svaren:)
Det finns en TICA-klubb i Sverige. Sweeticats heter klubben. TICA-utställningar har vi närmast i Danmark och Norge.
#5 åhå.. tack då är jag uppdaterad jag med :) visste inte om att det fanns en TICA klubb reggad i Sverige..