Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 3713 ggr
annikaL
1

Tunn svans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kisse som är 2 år har fått en väldigt tunn svans. Tror ni den kommer växa till sig eller är han en tunnhårig coonis?
Den har varit tjockare förut men aldrig den där flaskborste tätheten som man kan se på vissa kissar.

dagdrivarn
0

Är han fertil så lär den komma när han blir kastrat! Svansen kan också bli sån om de fäller rejält eller inte är i from riktigt.

Men pälsen brukar komma tillbaka sinom tid, en del blir pälsade tidigt och andra tar det längre tid för. Fertila får ofta inte pälsen förrän de blivit kastrerade och även då tar det ett par månader innan den börjar komma.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Dunderklumpens
0

Tycker han ser rätt "ur päls" överhuvudtaget. Så när krage och byxor kommer tillbaka gör säkert svansen det med :)

annikaL
0

#2 det kan jag hålla med om. Så jag hoppas du har rätt:) Det ger ju lite hopp.

#1 Han är redan kastrerad och har varit det ett år nu. Men han fäller supermycket så det kanske är det.

Får de mer päls om de är mer aktiva?

Dunderklumpens
0

Nej jag kan inte se att aktivitetsnivån skulle ha något med pälslängden att göra. Bra mat och ge gärna katten några bad det är mitt bästa tips.

Hur är hans föräldrar i pälslängd? Om nu ngn av dem är kastrater för det är först då man brukar se den "slutliga" pälsmängden på katterna.