Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett: 6-kattungeprat
Läst 2725 ggr
SidenMoare
1

2 Maine Coontjejer söker hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2 svart-vita MCO n 09 tjejer söker kärleksfulla hem.

De är födda 2/11-11. Föräldrarna är HCM-DNA-, HCM- och HD-testade med godkända resultat.

S*Biscaya BigPawz Ultima är en mysig tjej som gärna sover med mig i sängen. Hon leker gärna med syskonen men kan ändå ta en gosestund mitt i leken.

S*Biscaya BigPawz Ex Animo är den som är första med allt, att rymma, att äta, att leka "hårfrisörska etc. Hon ligger gärna på min arm i sängen och sover.

Mera bilder och mer om kullen finns på: http://biscayabigpawz-katteri.bloggplatsen.se/

Kontakta mig på kontakt@biscayabigpaw.se

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

[Lillfjanten]
0

så jättefina, hoppas du hittar bra hem till dem snart! älskar färgen..

SidenMoare
0

Tack! det hoppas jag med

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Dunderklumpens
0

Jag älskar svart-vita katter oavsett ras/huskatt, tycker det är jätte fint :) Men av någon anledning så verkar de alltid bli kvar sist i maine coon kullar… Lycka till med att hitta hem till dina töser :)

SidenMoare
0

Ja de verkar vara svårsålda.

En blev kvar här efter förra kullen, StarGazer. Men tyvärr inga spekulanter på någon av dessa två. Sen att det är dessa två som är så otroligt speciella spelar ju ingen roll i sammanhanget verkar det som.

Det skulle ju vara trist om man måste avhålla sig från parningar där det kan bli svart-vita katter. Maine Coonen är ju så underbara med att det att man kan ha de allra flesta färgerna. Så  det vore trist om de svart-vita skulle minska i antal bara för att det inte skulle finnas köpare till dem.

Men jag hoppas att jag snart hinnar hem till dem.

LaSadie
0

Svartvita verkar vara svårsålda i alla raser och huskatter. Kanske för det är "vanligt"

Dunderklumpens
0

Men svartvita skogkatter är väl rätt populärt? Tycker den gruppen brukar vara stor på utställning och jag tycker de är jätte fina! Jag har fött upp tre svart-vita, två pojkar och en tjej. Det gick bra att hitta fina hem till dem, men det var några år sedan nu. Verkar vara svårare nu när jag tittar på kattungeannonser. Just sällskapsköpare brukar ju tycka att färgen är viktig. Men du hittar säkert fina hem till dina tjejer :)

LaSadie
0

#6 Jag upplever det inte som att de är lättare att sälja. Upplever att många vill ha solida röda katter, men mönstrade när det kommer till svart/brunt. Samma sak med sköldpaddor, mönstrade med en del vitt (men inte för mycket, många sitter kvar med 03,02 och 01'or)

Mona22
0

svart och svartvit är min favorit allafall. 75% av mina katter är det Flört

SidenMoare
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ultima är nu tingad. Hon flyttar in tillsammans med brorsan till en underbar familj här i Uppsala.Unos sed  Leo, brorsan, enda killen i kullen och Ultima ligger mycket tillsammans och sover. sen leker de mycket med varandra så jag är jätteglad över att Ultima får flytta in tillsammans med Leo.

Bifogar en bild över hur det kan se ut när de sover ihop i kattungekorgenFlört