Coon flicka sökes!
Hejsan!
Heter Jessica och har en skogis flicka på 8 månader. Nu letar jag en kompis till henne som är av utställningsmaterial då jag ställer ut min skogis och skulle gärna ställa ut coonen också.
Färger som jag har tittat på är olika paddor, då jag är väldigt förtjust i dessa!
Bor i kungälv, 2 mil norr om Gbg.
Mvh Jessica och Fiona
Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook!

*Putt
Hej
Har du varit inne på http://www.mainecoon-katten.se/ och tittat på kattungar till salu. Nästan säker på att du kan hitta en liten flicka där.
Jag har just i dagarna parat min hona, hon gick skendräktig men är nu omparad så vi får se om det tar den här gången, hon är padda och fick en padda i förra kullen. Men det dröjer ju ett par månader innan kattungarna tittar ut om hon nu blir dräktig.
Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

Har varit inne där. Och kollar lite då och då på närligande uppfödare.
Om du får en padda som faller mig i smak, så är hon värd att vänta på :P
Jag hoppas på kattungar till hösten, dvs en parning inom kort… Det är iaf chans på paddor i kombinationen jag har i åtanke… 
Ja, du är så välkommen. Vet om ungefär 2 veckor om det tagit sig hoppas hoppas. Vet inte om du varit på min hemsida och kollat.
Du kan se mamma och pappa under planer.
Lycka till med ditt sökande.

#4 Har du någon hemsida som man kan kolla på??
#5 Har varit inne på din sida =) Hoppas det har tagit sig blir ju isf en bra julklapp =) ;P
Jadå. www.dunderklumpens.com :)

#7 Jag håller tummarna för att det kommer att bli en lyckad parning. Jag väntar och håller koll. Säg gärna till hur det går. Fastnade lite för din Glyfada! Hur fin kan man bli!

Hur går det för era flickor? Blir det några bebisar tro? Läser på Lavendelkatten att det kanske blir några små, men hur går det för dig Dunderklumpen?
Oturligt nog var Phenix skendräktig, började löpa igen vecka 5, om hon är dräktig nu så har hon gått in i vecka 3, vi håller tummarna. Lite tråkigt var det ju annars skulle hon ha haft kattungar om 2 veckor. Vi vet inte ännu om hon är dräktig även om mycket tyder på det men det gjorde det ju förra gången också, dock lite annorlunda denna gång. Väntar på att hallontuttarna ska visa sig denna vecka. Vi håller alla tummar och tassar här hemma.

Då håller vi här hemma tummar och tassar =) Vill ha en kompis till henne =) Hoppas bara du får någon som faller mig/oss i smaken =)

Och här vill hon inte löpa, det verkar som om alla honor gått i generalstrejk nu i sommar. Än det ena, än det andra.
Hoppas så att tösen min kommer i löp snart så vi får bebisar, var 1,5 år sen sist.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Jag håller tummarna för att dom snart ska komma i löp. Du har väl prövat att torka golvet med lite klorin i, det blir våra katter som tokiga av. Lycka till.

Det hjälper tyvärr inte för att få igång löp såvida honan inte bara kommit av sig eller är på väg in i ett löp.
I övrigt så triggas de bara på ungefär samma sätt som kattmynta.
Nackdelen med klorin är att den doften även triggar urinmarkering om någon har tendenser åt det hållet. Så städa aldrig ett rum med klorin utan att vädra ut rejält om du har en katt med tendenser att markera 
Har däremot precis börjat ge henne e-vitamin, ska ev. ta och se om jag kan ge henne en masterpet dunderkur också.
Jaha, det hade jag ingen aning om. Tack för tipset, ska tänka på det, jag brukar ju använda klorin när jag tvättar badrummet och har ju en fertil hane här hemma som jag absolut inte vill ska börja strila.
Phenix löper nästan var tredje vecka året om så jag har aldrig haft den problematiken, vet inte vilket som är värst, inte så bra med honor som löper så ofta heller.
Hoppas du får henne i löp snart så det blir små söta kisseungar
Phenix har inte fått några hallontuttar ännu, 3 veckor har hon gått nu. Däremot har hennes humör förändrats drastiskt.
Hon är jättegullig och kelig emot mig och Anders men elak mot dom andra katterna och fräser åt dom precis på samma sätt som när hon var dräktig förra gången, det gjorde hon inte när hon var skendräktig, fortsätter att hålla tummarna här.
Hon har fått hallontuttar, nu är jag nästan säker till 90% att hon är dräktig. Allt kan ju hända på vägen innan dom små liven tittar fram.
Inga bebisar på gång här än, har inte riktigt bestämt hane än.. Kan ju vara bra att ha det klart
Men det är inte så gott om DNA N/N hanar som faller mig i smaken.. Vill ju inte para bara för att para liksom…

Är det inte det ena så är det, det andra :-D
Antingen har man honor som löper jämt och ingen möjlighet att para av en eller annan anledning, eller så planerar man parning men då vägrar honan blankt löpa.
Har man inga honor hittar man hur mycket bra hanar som helst och har man istället hona men ingen hane så hittar man inga hanar :-D
Snacka om lagen om alltings naturliga jäklighet ;-)

Detta ska bli så spännande =) Lycka till alla!!
#19 SÅ SANT!! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej igen!
Hur går det för era katter?
Jätte nyfiken!
Hej igen
Phenix är på dag 34 idag och har redan börjat bli redigt tjock.
Hon mår bra men sover och äter den mesta tiden.
Ska bli jättespännande då det är min egen hane som jag har parat henne med.

#23 Följer er på eran blogg :P Är så roligt och intressant då du skriver vad som ska hända den veckan =)
Lycka till =)

Hoppas allt kommer gå bra för er!! Håller tummarna på att ni har Fionas "syster" =)

#27 Gud va kul det är att kunna följa er! Hoppas det kommer en liten padda till mig :P Håller tummarna =)
Dag 62 idag. Hon har legat på badrumsmattan hela dagen, endast varit uppe för att äta många gånger små portioner. Magen har fortfarande inte ramlat ner, tror att bebisarna kan komma vilken dag som helst. Hon har gått upp 1.840 kg tror att det kan bli ganska många små bebisar. Är lite orolig, hoppas att allting går bra.
Jag får väl vara en av dom som försöker hålla liv i sajten.
Här är Phenix nya sovstil.
Verkar som om dom första parningarna inte tog så jag får räkna frammåt lite i tiden.
Men till torsdag +- nån dag hoppas jag att det ska vara dags för Phenix små missebebisar att komma.
Hon sover nästan hela dagarna förutom när hon går upp och äter eller går på lådan, så hon samlar kanske krafter till förlossningen ska komma igång, i övrigt syns inga tecken på att förlossningen ska vara gå gång.

stooooor mage. hur många är det??
Ingen aning. Hon är ju större och väger mer än förra gången då hon fick 6 stycken så jag gissar 6-8 men hoppas mer på 6, hon har ju gått ner lite i vikt sista veckan. Nu väntar vi bara med spänning men hon verkar hålla dom inne väldigt bra.

Verkligen spännande. Håller tummarna för er :)

Håller tummarna för att det skall gå bra
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
Slemproppen har äntligen gått idag nu börjar det bli riktigt spännande här.

VAd spännande. Lycka till
Du får skriva så fort det händer något
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
9 stycken blev det.
5 röda, 1 padda och tre bruna,
tabby och tigré
vet ej pojkar och flickor ännu, kollar det imorgon.
Alla är starka och slåss redan om Phenix tuttar.

Massor av grattis till er!!!!

Grattis! Jag pratar en del med tjejen som köpte två från förra kullen :D Fiiiiina kattungar!
Ja Sara, jättetrevlig, jag har sett det på hennes blogg.
Jättebra tycker jag, roligt att prata katter
Grattis till en STOR kull!! Trist med lilla Beauty :(
Sikka vackra ungar! jag som e så svag för röd tottar!!, nån gång i framtiden blir de en röd hane.. Lycka till och trist med ungen som fick avlivas.
Hur stor e risken att dem andra får de? ev bär vidare?? eller dem kasnke inte bär vidare på de problemet? (tänkte om man avlar vidare och det)
Jag pratade med veterinären om det och det är ingenting som ligger i generna, ren otur när hon utvecklades i magen, någonting som gick fel.
Ingenting man hade kunnat göra bättre eller förutse, bara nåt som händer.
Nu har den värsta upp nervositeten släppt, mamma har mat till alla ungarna och jag har inte behövt stödmata någonting, alla har gått upp mellan 10-20 gram per dygn. Dom äter sover och verkar må bra, både mamma och ungar.
Tack allihopa
Jaha vad bra! annars e de synd om de blir avelspärr osv! men grattis igen till dem vackra!

Grattis till kullen. men trist på liltjejen
Hur har det gått för TS? 
Förstår inte riktigt vad du menar.

#47 Än så länge har jag tyvärr inte hittat coonen som ska bli den nya familjemedlemen.. Men än finns det hopp! Hon finns där ute någonstans!
#48 Jag undrade hur det gått för TS att hitta en coon, om hon pratat med dig eller om hon hittat en annan. Är nyfiken. 
#49 Lycka till