Ny kille från Österrike
För två veckor sen kom Willie till oss, han har smält in i flocken som ingenting och är en helt fantastiskt supertrevlig gosse.
Han ägs av Dagdrivarn & Big Breeze tillsammans och kommer förhoppningsvis att vara ett värdefullt tillskott till vår avel både stamtavlemässigt och typmässigt.
Som pricken över i:et så är han dessutom tickad (alltid roligt med ett lite udda mönster). Om jag inte tar fel den första i Sverige dessutom (iof av extremt underordnad betydelse i sammanhanget). :-D
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Grattis till eran nya kille!!
När jag kattsurfar utomlands finns det väldigt många tickade skogisar i främst Tyskland. Är det likadant med MCO?

Kanske en dum fråga. Men är det OK med en tickad MCO enligt rasstandard inom SVERAK? HAr för mig att man inte får ha tickade MCO. men jag kan ju ha uppfattat fel.
Annars är han jättesöt
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

blev nyfiken och kollade genom standarden och det går att ha tickade :D
Grattis och lycka till med eran snygge gosse. Ska bli spännande att följa honom.
Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

#3 OK jag blev bara osäker eftersom jag alltid hört att en MCO inte får vara tickad inom SVERAK.
Då har jag lärt mig något nytt igen
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Tack blir spännande att se vad han kan tillföra är väldigt nöjd med honom typmässigt och han har i mina ögon en spännande bakgrund.
Hmm… vem sjutton har sagt att tickat inte är godkänt?
Vem som än sagt får allt ta och läsa på lite 
Det enda som inte är godkänt på MCO är, choklad, lila och maskat.
Alla andra färger, mönster och mängder vitt är godkända.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Har hört det och "tydligen gått på det med"
Men det var ju bra att de kan vara tickade med.
Har i alla fall aldrig sett eller hört talas om någon tickad så då förstärktes väl min felkunskap. Men det är bra med Forum. Alltid finns det nya saker att lära sig.

#7 Ser en hel del tickade katter inom NFO i Tyskland. Vet inte om det är mer poppis där eller om det bara har blivit så