Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett4-avel-och-genetik
Läst 1896 ggr
Mische
0

Specifik färg?

Hej har planer på att skaffa maine coon men blir dock inte fören vi flyttat till större då vi redan har två katter och lite andra djur. Men iaf, min dröm katt har länge varit en stor långhårig svart katthane och nyligen insåg jag att maine coon är perfekt. Men hur hittar jag uppfödare som föder upp just det jag vill ha? Jag är beredd att åka vart som i sverige för rätt katt. Men skulle gärna vilja etablera en relation med lämplig uppfödare. Men tycker det är svart att hitta. Några tips?

SidenMoare
0

Du kan gå in på http://www.mainecoon-katten.se/ och titta under Uppfödare. Där finns det uppfödare över hela landet.

Lycka till i ditt sökande

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mische
0

Har hittat sidan men hittar inget om just färger. Vet inte om man kanske inte gör så inom katt världen?

christine58
0

Jag har en hona som vi har parat för 3 veckor sedan, vet dock inte om hon är dräktig ännu. Hon kan får svarta kattungar. Men det kommer ju att ta ett par månader förstås.

Du kan ju hålla koll på bloggen på min hemsida www.lavendelkatten.se och se vad händer. Mina hanes pappa var svart.

Annars säger jag som SidenMoare, gån in på mainecoon katten och titta på kattungar och därifrån kan du gå vidare på uppfödarnas hemsidor för att se vilka färger deras kattungar har.

Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

dagdrivarn
0

Vill du ha en svart hane så måste mamman vara någon utav nedanstående tre färger för att möjligheten skall finnas där:

Svartsköldpadd, Svart, Svartsköldpaddsagoui, Brunagouti (agouti = samlingsnamn för samtliga mönster).

Om mamman paras med hane i fullfärg: (alltså svart eller röd), så kan hon också vara:

Blåsködpadd, Blå, Blåsköldpaddsagouti eller Blåagouti.

Hanarna får alltid sin färg ifrån mamma och aldrig ifrån pappa.

Lättast för dig är att kolla vilka planer som olika uppfödare i näreheten av dig har och så höra av dig med önskemål och berätta lite om dig själv och sen är det bara att ha tålamod ;-)

Du kan också när det väl är dags gå ut och titta på redan födda kullar och se vad som finns tillgängligt.

Presentera dig gärna utförligt i ett mail eller ring och tala om redan från början om det är sällskap eller avel du söker. Alla uppfödare uppskattar mer utförliga presentationer. :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!