Blocket
Satt och gluttade på blocket efter kattungar, har inget betsämt om vad för kattunge, bara den tilltalar mig.
Hittade en anons med överskriften "Ragdollblandning". Hur söta som hellst, fast jag tyckte priset var lite dyrt för en blandning (har inget emot att betala för en raskatt med stamtavla) men jag mailade annonsören.
Sen googlade jag på bilder på maine coon, kan inte så mycket om maine coon så ville se hur de ser ut. Häpen blev jag när jag hittade samma bild som i annonsen på en blogg skrivet i januari, i annonsen på blocket står det att ungrana är födda i mars och han hävdar att det är ragdollblandning, inte maine coon, så det kan givetvis inte vara de ungarna som är på bilden.
Men undrar, är det äkta maine coon?
kissmekate.blogg.se
Personen har helt enkelt Googlat, hittat en bild på söta kattungar och använt bilden i annonsen för att locka till sig köpare. Du kan alltid fråga men kan slå vad en hundring om att bilden är stulen.

Det verkar vara en som vill luras. En "blandraskatt" är en Huskatt inget annat. Priset på 3.000:- är lite väl högt för en blandras tycker jag. En Huskatt kna endast försäkras för 1.500:- Bra att ha som riktmärke när man vill köpa en katt utan stamtavla.
Lycka till med ditt letande efter just din katt
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
såna annonser ska anmälas !
S*Winsnes Wilda

Tyckte också att 3000 kr är dyrt för en blandras, men de såg underbara ut på bilden.
Har mailat och frågat om nyare bilder, har ej fått svar.
Har anmält annonsen till blocket, så nu är den borttagen!
kissmekate.blogg.se
Bra, jag anmälde oxå !
S*Winsnes Wilda