PeeWee åsikter?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag har läst en hel del om kattlådan/kattsanden PeeWee (http://peewee.se/) och tycker att det verkar väldigt bra.
Det ska inte lukta, inte damma/skräpa ner, ska inte bli blött så att katten bli blöt om tassarna, det ska inte bli något stendam (som av vanligt kattsand som katten kan andas in), avfallet går att kompostera/sortera som brännart och det är på så vis mer miljövänligt och enligt företaget själva så är det ekonomiskt.
Det är baserat på en speciell kattlåda som man fyller med ett svenskttillverkat sågspån.
Jag har läst om dem på internet och tittat på dem i djuraffär. MEN… nu undrar jag om någon här inne kanske har provat dessa? Vad tyckte ni?
Eftersom det är en speciell låda och speciellt sågspån så går det inte att bara byta till annan kattsand i lådan om jag inte är nöjd utan behöver då köpa nytt kit - så är därför lite nyfiken om det är någonting att satsa på eller inte! :)
Annars är jag mottaglig för andra förslag också.. Men det vore såklart roligt att höra om ni har varit nöjda med denna produkt. Då jag ser det som om den har många fördelar (framförallt med stendam och miljön) så VILL jag gärna tro att detta är en bra lösning!
Läste en hel del positiva kommentarer på foderbilens hemsida. För alla som är intresserade kan ni läsa: http://foderbilen.se/review/product/list/id/6836/category/9/?my_attribute_set=Gibbon&p=1
Jag är i vilket fall väldigt sugen på denna! :)

En av mina kattungeköpare har börjat använda PeeWee och hon älskar dem! Billigare och mindre skräpigt!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Jag älskar peewee! Inget damm, ingen sand utanför, ingen sand på katterna. Men, alla mina katter är inte lika förtjusta. Det är trots allt ganska hårda pellets och många katter är känsliga för hur det känns under tassarna. Men 3 av 5 katter går på den, så jag har den och vanliga lådor också.
Finns ju även i flera färger nu för tiden! Jag har en låg låda det fungerar bäst för oss.
Jag kan förstå om det känns obehagligt under fötterna, men jag hoppas att det i så fall är en vanesak och att katterna kan vänja sig vid det - skönt att slippa att bli blöt om fötterna dessutom!
Blir mer och mer sugen på att testa! 

Den är för liten och mina katter kissar hellre på golvet än i den… ja har coonisar och ragdoll
#5 - Jaså? Har du den lilla eller den stora lådan?

jag fick 2 peewee låder först hade jag med pellets och det funkade hyfsat men de föredrar heltklart sanden, nu har jag den utan nått i så kisset rinner ner under och man bara diskar den, vilket vissa katter gillar
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
På Grizzly köpte jag en 'vanlig' kattlåda som har två lådor och en låda med galler. I den kan man ha kattströ som dom har i Peewee-filmen eller vanlig kattsand.
Nu är det inte den här toan jag har, men det är samma princip ---> Klicka här
Kanske kan vara smartare att köpa en sån låda för om katten inte gillar kattströ eller om man själv tycker att det luktar för mycket så har man inte kastat bort pengarna utan kan använda lådan ändå.
Yezz-an:
Använder du den lådan med vanligt strö då eller? För då missar man ju en del av de fördelarna som pee-wee-sågspånet bidrar med.
Hur envis kan man vara med en katt när det gäller kattlåda? Handlar det om att vänja sig eller är det lite vinst eller förlust om katten gillar lådan eller inte? Tråkigt att lägga pengar på någonting om katten sedan vägrar använda den så man måste köpa nytt….!
Nu har jag vanlig kattsand i.
Tidigare hade jag pee-wee-sågspån som jag fått utav en vars katt avled, så hon hade kvar. Sen köpte jag Toa-Lätt (heter den så?). Men min ena kräsna katt ville ha sin sand, så jag har fortsatt med Tidy-Cats sand.
Oavsett om jag har sand eller spån så funkar det i min låda som är försedd med galler. Nu när jag har sand så tycker jag att det är så lätt att tömma utan att använda spade. Jag bara lyfter upp galler-delen och häller bort kiss-klumpar och bajs. Den rena sanden hamnar i lådan under och väntar på att jag monterar ihop lådan igen.
Med pee-wee-spån så är skillnaden den att jag då behövde tömma bajsklumpar med spaden och sen spola rent botten där kiss+spån hamnat.
Min låda är ganska stor också så den funkar för en Maine Coon.
Lådan som jag länkade till (#8) verkade så liten, men jag hittade ingen bild på min låda. Principen är dock densamma.
#10:
Okej då tror jag att jag förstår. Men har du samma låda som en på bilden du länkade eller är det en annan? Var köpte du den någonstans?
Jag har en annan. Har köpt min på Grizzly. Tror det är det tyska märket Karli, på min låda.
Okej! Tack, jag ska kolla på den! :)