Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 3132 ggr
[Maine]
0

Har hittat tillbaka..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..har varit borta härifrån ett tag, men nu är vi tillbaka!

Buster och Doris har hunnit bli två år, och nu söker jag en tredje misse.. detta coonisvirus alltså! Flört

En hane har vi tänkt oss. Främst till sällskap, men kan också tänka mig att vara fodervärd. Men skulle det vara en riktig fining så kanske det är avelsmaterial, som inte används utan uppfödares godkännande!

Nåja, här kommer en bild på mina gullungar!

Ha det!

SidenMoare
0

Hejsan Maine!

Välkommen tillbaka hit.

Du har ju så fina sötnosarKyss

Det skall bli kul att se vilken skönhet ni kommer att föröka ert katteri med.

Här väntas det kull om 3,5 vecka ungefär. Mer info finns på min Hemsida om väntande fäger etc. www.biscayabigpaw.se

Det kommer dagliga uppdateringar, när ungarna kommer, på min Blogg som nås från hemsidan eller här http://biscayabigpawz-katteri.bloggplatsen.se Bloggen uppdateras inte varje dag just nu men väl varannan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

[Maine]
0

Tack snälla du!!

Åh, kan du få svartsilver.. det är ju så tjusigt!

Nu har jag ev. en svarttabby hane på G, men inget är klart ännu.. men så fort något är bestämt så ska ni få veta… Flört

SidenMoare
0

Vad roligt!!!!

MIn Chistmas Song, som jag behållt från föra kullen, har ju svatsilver-Tabby. Hon är verkligen vacker enligt domarna och naturligtvis tycker ju jag detsamma, fast jag är ju partisk då.Flört

Men vackert är det i allafall. Det skall bli spännande att se vad det blir av denna kull

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

[Maine]
0

Det är trevliga julklappar du får iaf.. Cool

Självklart är ens egna missar alltid de vackraste!

christine58
0

Du har två jättevackra kissar.

Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

SidenMoare
0

JA, jag passar på i år igen. FlörtSong föddes ju 22/12-09 och denna kull är beräknad till den 26/12. Så det är kul.

Måste erkänna att detta med "julkullar" är lite beräknande. Jag har orsak att inte behöva åka till släkten. Det känns skönt även om jag vet att min pappa blir besviken. Men jag orkar bara inte med dem. De förtar all julglädje och då är det bättre att stanna hemma och bjuda in någon annan ensamsittande vän. Det blir mera meningsfullt då.

[Maine]
0

#6  Och sen har du ju tid för missarna med.. och leveransklara blir de på våren, det är ju perfekt!

[Maine]
0

Har nu tingat en grabb, återkommer längre fram med bilder! ;-)

SidenMoare
0

JA det är perfekt. Ibland kan det vara en stor fördel att vara sjukpensionär.Flört

Fast jag skulle ju vilja jobba… men det fungerar inte, tyvärrGråter

Vad ROLIGT!!!

Ser fram emot att få se bilder på det nya underverket

[Maine]
0

Tack! Ja, jag återkommer som sagt.. Och utvecklas han väl, så kan det mycket väl tänkas att han passar för avel..

[Maine]
0

Jaha.. nu börjar denna väntan. I början av februari är killen leveransklar. Men den som väntar på nåt gott!

Hade varit trevligt med en hona med, men jag tror att jag blev lite avskräckt, när stackars Doris blev så sjuk.. jag blev livrädd.

Buster kan behöva någon liten som sätter fart på honom, Doris är full av påhittigheter ändå, hon är liksom självgående.. Flört

Christelle
0

Stort välkommen tillbaka! Hoppas vi får se ännu mer bilder på dina fina kissar i framtiden Skrattande

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

[Maine]
0

Tack.. Jodå, jag kommer nog att bombardera er sen :)

Blir kul med en liten knatte i huset, men sen är det stopp! Tre busar räcker allt:)

[Maine]
0

Jahapp.. Omständigheter har gjort att jag inte kommer att ha någon tredje misse inom den närmaste tiden, så Doris och Buster får fortsätta vara ensamma katter på täppan hemma. Så kan det gå! :)

SidenMoare
0

Nä men så tristRynkar på näsan

Hoppas att det kan lösa sig inom en snar framtid ändå

[Maine]
0

Ja, livet har sina överraskningar.. men jag ser en mening i allt som händer.. och detta behöver ju inte vara negativt faktiskt.

[Maine]
0

Köpte en rosa kofta till missarna, men den blev måttligt poppis..

[Maine]
0

Doris..

SidenMoare
0

Sötnosar. Kyss

Buster ser verkligen inte ut att trivasFlörtMen Doris ser mera cool ut

[Maine]
0

Nej, för Buster blev nog strl 62 för smått, passade Doris något bättre. Hade nog inte skadat med en större storlek. Första gången de testar kläder, men det blev inga vilda protester, då hade de naturligtvis tagits av på en gång..

Kläder kan vara kul och sött vid vissa korta tillfällen, men absolut inte om de vantrivs.

SidenMoare
0

Håller helt med dig. 

Gizmo, husisen, kanske skulle acceptera det en stund. Men mina Coonisar…näääää det går nog inteSkrattande

[Maine]
0

Mannen i mitt liv, Buster, håller mig sällskap när jag äter..

SidenMoare
0

Han är ståtlig din kille.

Det ser ut som om det är han som "bestämmer"

Han ser lite ut som om han ill säga "stör mig inte här är det JAG som är bossen"Flört

[Maine]
0

Tack! Nej, han försöker bara se vacker ut för att han var sugen på min risgröt.. den här mannen är kroniskt hungrig och sugen på allt som man kan äta. Konstigt nog så rullar han inte fram! Flört Han ligger oftast intill så han kan peta ut med tassen på tallriken när det passar. Ibland har han tur och blir kladdig om tassen.. Han ser så löjligt bedjande ut när han tigger, så det är klart att han får hålla mig sällskap!

Doris är den busiga, påhittiga, och Buster är den lata, hungriga.. det är kul att de har så olika personligheter!