Söker tips
Vi har som sagt en välldigt pratglad dam här hemma på ca 1 år, vi funderar på om detta kan avhjälpas med en kompis till henne?
Eller har ni några andra alternativ till att få henne att prata mindre på tex nattetid?
Vi har försökt leka henne trött innan vi går o lägger oss, men hon vaknar VARJE natt klockan 3 och jamar som hela världen skulle gå under.
Som jag skrev i den andra tråden.. det är inte säkert att det blir avhjälpt med en katt till. Min hane väcker mig mellan 3,30-5 varje natt.. och han är väldigt pratig. Nyss fyllda två år.
Men visst, om du tycker att hon behöver en kompis, så varför inte? Men dyrare blir det minsann..

Jag vet inte om det kan bli lika enkel för er som jag läste i en annan tråd på nätet. Hon fick tipset att plugga in öronproppar så att hon inte stördes av katten och på så vis tröttna katten på att göra sig hörd. Hon sov ju bara ändå
. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog men det var mindre än en vecka i alla fall.
Låter nästan för enkelt för att vara sant men funkar det är det ju toppen :)
Ja, det lät enkelt. men alla katter är ju olika..
En vecka låter lite, ialla fall vad gäller min misse..
Nja det e ju okey att hon jamar och så lite då o då… Men hon jamar konstant, även mitt på dagen då vi sitter och klappar henne då skall det jamas som vi skärde i henne med kniv 

Låter ju konstigt. Hon kanske har ont någonstans och försöker säga det. Urinvägsinfektion? Lederna? Skadat sig i något hopp?
Hejsan!
Jag hade tidigare en Ragdoll hane som jamade konstant, man blev TOKIG! Skaffade en kompis till honom men som dessvärre inte ville leka med honom och tyckte mest han var jobbig :P.
Sen fick jag tillslut omplacera honom tyvärr, så nu bor han med två hundar en katt och massa barn och håller inte på så länge, han behövde stimuleras mer, men han hade mer problem, han bet på sladdar och rev sönder hela mitt hem haha..! Men tack o lov fanns det hopp för honom i en ny familj fast det gjorde ont i hjärtat att göra sig av med min lilla bebis..men man får inte vara egoistisk försöker jag hela tiden påminna mig om:)
så tror hon behöver en kompis som hon kan "rasta" av sig med :) en del katter kräver lite mer än andra har jag märkt. Dock hade jag oturen att köpa en kattkompis som absolut inte ville leka med honom…Nu har jag somsagt bara en kise kvar, och nu har denna kisen börjat gå mot samma riktning! går runt lite o jaamar o jaaamar Gah så snart blir det nog en TILL katt igen och hoppas de går bättre ihop! Jobbigt när man inte förstår vad de säger xD
Är hon kastrerad? kanske hon löper? för de brukar ju komma runt 1 års åldern. Men ser att tråden är ganska gammal så antar att ni löst det! :)
Mina pratar konstant, både dag och natt.. har börjat med stängd dörr under natten, måste låsa den, då Buster kan öppna den. Så nu krafsar han på dörren några ggr varje natt, och jag vaknar varje gång.. kanske han förstår en vacker natt att mamsen inte öppnar dörren, och att man kan sluta med ofoget? 
Sen jag blev med katt för drygt två år sedan, så har jag nog inte sovit 7-8 timmar på raken utan att bli väckt. Har provat öronproppar, men det känns "äckligt". Vet inte vad jag ska testa.. de andra i familjen vaknar inte lika lätt som jag, orättvist är det allt! *ler*