Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 2582 ggr
Tezan
0

Bättre bild på min siri

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon är väldigt silver under magen å på halsen som verkar komma fram mer å mer, lilla busan börjar inse att hunden inte har tänkt äta upp henne :)

Kan tycka hennes haka e liten men kanske bara e jag, min hane hade en jätte haka :P

Tezan
0

på bilden är hon 13 veckor

SidenMoare
0

Så söt hon är.Kyss

Hur hon blir är ju svårt att säga så här tidigt. MCO:n växer ju tills de är mellan 3-5 år. Så hon har tiden för sig. De växer ju lite här och lite där över tid. Min äldsta hona , 4:a år växer än, fast just nu mest runt magenFlörthon skall föda om en 3-5 dagar. Mewn hennes normalvikt har ökat och jag tycker att just nu börjar hon erkligen se ut som en MCO skall se ut. Hennes propottioner börjar komma på plats. Så ge din tös några år så skall du se att hon kommer att se annorlunda ut. Sen är dte svårt att jämföra mellan honor och hanar. Hanarna kna ju bli sådana "miniatyrlejon"Kyss

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tezan
0

Ja d är ju en lång tillväxt dom har :) Hon väger idag 2.1 kg men tycker hon är tunn trotts matvrak:) Sen är hon som mörk under hakan vilket gör att den nog ser plattare ut, min hane hade vit haka :)

Mig-
0

Vi vill ju gärna att de växer upp och blir stora och vackra, för sånn är ju rasen :)

Men som sagt tar de lång tid på sig. Min hane är mager än trots att han är 6 månader (5 kg) Men hans aniskte har blivit väldigt "manligt" haha

min raggdoll är väldigt satt om man jämför med MCO nen som är mer musklig eller vad man ska säga..

Main coonen växer på längden och på bredden och på höjden och det tar lång tid innan de ser propotionella ut, ett tag var min MCOns huvud jättelitet och kroppen var utdragen och spinkig och stor, men sedan har hans huvud kommit ikapp. Det tar lång tid innan de blir stora eftersom det kan ta några år innan de är helt klara ;) Sen ändras det väll lite när man kastrerar också, då går de ju flesta katter upp i vikt.

Mig-
0

tycker din katt ser jätefin ut Kyss

Tezan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild till…

Christelle
0

Väldigt fin! Och så vacker färg Kyss

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/