Köpa MCO av utländska uppfödare
Jag har börjat fundera på att köpa en MCO-hane. Eftersom det inte verkar vara så stor möjlighet att köpa det jag vill ha i Sverige så måste jag vända mig utomlands.
Ni som har köpt från Uppfödare utomlands. Vad har ni för råd att ge? Finns det uppfödare man skall undvika?, Uppfödare som är oseriösa tex. dålig katthållning? Hur är det med testning av avelsdjur utomlands?
Vad är viktigt att tänka på?
HAr hört att det hos vissa uppfödare är "kö" på kattungar. Stämmer det?
Tar emot alla goda råd ni kan ge mig.
Nu behöver jag inte köpa under nästa år. Men jag vill börja leta bra föräldrar till "min" hane.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Jag föder inte upp maine coon men har endå varit i kontakt med utländska uppfödare(cornish rex). Oftast görs inte samma tester i utlandet som här.De brukar göra fiv/felv test för det mesta.Därför har du ingen garanti att katten kommer kunna användas i avel. Har den hcm tex kan det hända att man bara får kastrera den. Man får ha lite magkänsla när man väljer vem man kontaktar. oftast kan det stå på hemsidan om de använder burar eller ej.
Vissa uppfödare vill lära känna en väldigt länge innan de vågar anförtro en kattunge till utlandet.
En otroligt viktig sak är att kontakta jordbruksverket och ha alla papper klara i tid innan hämtning. Vi fick inte hem våran katt för JBV tog sån tid på sig. Det är inte roligt när man betalat en del på katten och så får man inte hem den.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Tack för tipsen. Skall kolla jordbrukasverket
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
ett tips är att om du kollar runt på t ex hemsidor här i sverige så kan du ofta se vem som exporterat o vart. då har du nån o fråga om tips o råd. samma åt andra hållet. kolla vilka utländska uppfödare som köpt fr sverige o från vem..
S*Winsnes Wilda

TACK vilket bra tips
vassegod
.
S*Winsnes Wilda