Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett6-kattungeprat
Läst 3002 ggr
hultburger
0

Lös i magen

Vår lille bebis på 3,5mån har varit lite lös i magen i några dagar, häromdagen kom det ytterst lite blod också, (läste på nätet och pratade med uppfödaren och tydligen kan dom få sår av att vara lösa i magen) blodet är dock borta men magen är fortfarande inte återställd.

Ger honom nu kokt kyckling, ris och morotspuré i små portioner över hela dagen, samt en tablett som ska vara bra mot diarre och lös avföring för hund och katt (detta rekommenderade uppfödaren), ska påpekas att han inte har diarre, är bara lös i magen!

Mer tips på vad vi kan göra för att återställa magen hade uppskattats! :)

Han är pigg och busig för övrigt, inte påverkad!

SidenMoare
0

Det verkar som om du tagit tag i det hela. Tror att du kan vänta 1-2 dagar och se hur det utvecklas. Blir det värre så skall du kontakta veterinär. Men det går oftast över. Det enda jag kan tänka mig är??? är han avmaskad? för det kan vara orsaken med?

Sen hur är det med kattens foder. Kattungar skall inte börja på nytt foder allt för snabbt utan gärna köra med det uppfödaren använde. Vill man sedan byta så måste man ta det försiktigt och fasa över långsamt. Annars så kan de få diaree.

Sen är han ju inte så gammal och har nyligen flyttat till dig så det kan ju även vara lite av omställningen som gjort att han blivit lös i magen.

Men ha koll på det hela och se. Tror nog att det ordnar upp sig.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~