Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett: 1-allmänt-mco-prat
Läst 3496 ggr
AnneN
0

MCO´n Stewie är världens längsta katt

Såg denna artikel om världens längsta katt och tänkte tt länken kan passa bra på detta forum Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SidenMoare
0

Tack!

Det var roligt att få läsa.

De är ju så underbara våra Maine CoonerKyss

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

AnneN
0

#1 Ja verkligen en underbar ras, vill vara ägd av en sådan någon gång i framtiden Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SidenMoare
0

KAn verkligen rekomendera det. Det tog mig ungefär 30 år innan jag köpte min första MCO och hon är min stora fröjdKyss

De ger så mycket och är så mysiga

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

vino
0

och hurmäter de då? från framtass tillsvanstipp?

tillägg: googlade, nos till svanstipp ärdet.

dagdrivarn
0

Roligt att läsa, men? är det bara jag som reagerar på att jag inte alls tycker han ser särskilt lång ut? Jag tycker jag har sett en hel del MCO här i landet som är bra mycket längre än sådär?

Och hur har de mätt? Från längst utsträckta framben till svanstippen? Från nos till svans eller från bringa till bakhas?

Ahh såg nu inlägget ovan…

Men är det i stående eller utsträckt form de mätt?

De blir ju längre om man drar ut dem än om de står uppObestämd

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

vino
0

#5  Detvar därför jag undrade hur demätt, dåjag tycker att han intesåg så lång ut på bild.

Enligt detjag googlade var det från nos till svanstipp. ochdå spelar det väl ingen roll om de ärutsträckta?

dagdrivarn
0

#6 Det kan spela en viss roll då de kan bli aningen längre om man sträcker ut, en del går ju med lite höjd rygg och då blir de ju aningen kortare än om de dras ut. Men det torde ju inte ha någon jättestor betydelse ändå.

Måste mäta mina nu ju :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Maurice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker inte heller han ser så väldans lång ut. Men antagligen är han ju det Skrattande

Den här bilden är tagen på Maurice för 2 månader sen och jag tycker han ser längre ut, fast han inte är det. Lite dålig bild bara.