Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikettannonser-omplaceringar
Läst 2621 ggr
Villhittahem
0

(S) Vill hitta hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

jag fick hem 3 kattungar för 5 veckor sen, nu är dom 12 veckor, maine coon 90% och bondkatt 10%.. kan inte ha dom kvar hemma hos mig då jag ska börja jobba nu och har ingen tid. jag fick dessa 3 av en kompis till mig som tog dom från en bonde som haft dom i hönsbur tills dom blev 7 veckor och om hon inte hämtat dom skulle dom skjutas. det är 2 honor och en hane, den ena honan och hanen är tama och spinner vill bli klappade osv. lite skygga för nya människor. den andra honan är jätte skygg, hon kommer fram då hon vill äta och ibland kan man hålla henne och mysa med henne. dom är rumsrena och avmaskade.

pris: 300kr

Cezar, Diva och Indra (: färgerna är: helgråa med svarta ränder och prickar! skriv här eller maila: thefillan@hotmail.com om ni är intresserad. ser helst att dom blir innekatter. ej sommarkatter!!

mvh Fillan

Villhittahem
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild på systrarna (:

nabbam
0

Hur sjutton är procenten uträknade???

Villhittahem
0

det sa hon förra ägaren till mig .__. men kanske är 75% och 25%?

nabbam
0

Rent struntprat enligt mig. Vet de inte vilka föräldrarna är och har stamtavlor så är det enbart huskatter utan procenter.

Villhittahem
0

nej det är mainecoon i dom.. 75% och bondkatt 25%..

jag vill bara hitta hem åt dom, Bortskänkes till rätt hem.. jag kan inte ha dom kvar här hemma.

nabbam
0

Är den ena föräldern renrasig med papper? Du får ursäkta, men jag retar mig otroligt på dessa procenter hit och dit. Hoppas att de hittar hem, men varför inte bara annonsera ut dem som huskatter vilket de är?

Bondkatter helt enkelt om man även vill säga så.

Villhittahem
0

nej mamman är mainecoon och har papper.. papper som inte den förra ägaren ville ge efter..

dagdrivarn
0

Sätt ut dem som underbart goa huskatter.

En Maine Coon (eller annan raskatt) är en katt som har en stamtavla och är registrad inom något förbund, allt annat är huskatter.

ALLA katter har 50 - 0,001 procent av ditten eller datten i sig om vi nu ska hårddra det… eller så skulle jag egentligen då inte ha kallat min Cornish Rex för Cornish Rex, trots att han var registrerad som sådan med stamtavla:

Så här såg den stamtavlan ut: [http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=109796&g=10&p=crx&date=iso&o=ajgrep](Fidos stam)

Om ni följer bakåt och kollar så ser man snabbt att den stamtavlan innehåller en massa:

XSH = Huskattkorthår

SIA = Siames

RUS = Russian Blue

ABY = Absyssinier

ORI = Oriental

och BUR = Burma

Så här ser det ut i de flesta "skapade" raser, ska vi då hårddra det så var han ju inte ren crx utan en massa olika procent av allt från huskatt till burma. Alltså en katt är vad den är på pappret, finns inget papper så är och förblir det en huskatt så snälla sluta använda procent hit och dit.

Lite OT men också skoj är om ni söker i 10:e led så hittar ni Kallibunker, den absolut första Cornish Rexen. Det är av den orsaken min Fido hade så många olika raser inblandade i sin stam. Han var endast 10 generationer ifrån rasens skapelse.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!