En hona bör vänta ett år innan hon får nästa kull. Så ge henne p-piller istället och genomför de tester som bör genomföras som scanna för HCM och HD. Såg nämligen inget resultat på pawpeds, bara gentestet som ska kombineras med scanning

Hoppsan hoppsan. Var det ett svar som var obehagligt och inte som du ville?
#1 tänk på att det finns en hel del maine coon uppfödare som har valt att testa utanför hälsoprogrammet. Dvs att resultaten inte finns i pawpeds…

#3 Kan du säga då vilka resultat din hona har och var honan testades? Men varför har du tagit bort inlägget? Det är det som gör mig mest förbrylld och misstänksam.

Man skall också vara medveten om att resultaten inte syns i pawpeds om katten nyligt är testad!
Från resultat-datum har alla resultat en karens på 60 dagar innan de blir offentliga och då ska de läggas in också så man får räkna mellan 60-90 dagar efter resultat-datum innan de syns i pawpeds.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

#5 Jo visst, men om man har ett negativt eller positivt resultat så kan man säga det right?
Lasadie: nej nej bara det att min sambo varit lite väll påflugen om att para katten… efter som hon löper kraftigare än vad en bondkatt gör.
Så p-piller väntar till våran pisse =)
Så därför tog jag bort inlägget :)
Nu förstår jaginte. löper kraftigare änen bondkatt? alla katter löper olika. så olika tror jag inte att en raskatt är mot enhuskatt.

Min Norska Skogkatt löper ordentligt när hon kommer igång, varannan vecka. Samtidigt löper den andra skogisen bara ibland. Har under detta året löpt fyra gånger tror jag.

Oj nu blir det lite OT men jag kan inte låta bli, alltså när det talas om löp det är ju bara sååååå olika från hona till hona. Och jag har haft hela skalan hemma känns det som :-)
Har en som (jag skämtar inte och överdriver inte) löper i 21 dagar med EN dags mildare avbrott i mitten… jag skrev upp en gång… men den tösen löper å andra sidan inte mer än ca var 8-10:e vecka. Men under dessa 21 dagar så vrålar hon som en galning i minst 15 dagar! Man får pausa filmer och avbryta samtal för man hör inte vad den andre säger när hon går an som värst.
Så har jag haft två tjejer som inte visat med en min att de löpt, möjligen något litet, litet extra ljud så man har tänkt att hmm… undra om hon inte löper, men man har aldrig kunnat vara helt säker.
Och så hela skalan där emellan :-D
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!