Hur gamla?
Jag undrar hur gamla era katter har blivit. Informationen jag är intresserad av är:
Vid vilken ålder avled katten?
Vad åt den för mat?
Vilken ras?
Var det en innekatt eller utekatt?
Jag har nämligen tänkt göra en liten undersökning på livslängd jämfört med ras och matvanor :)
Kan bara gå efter det bondkatter/norskskogskatt vi haft Tarzan blev 17 år och åt allt som rörde sig, avled av ålderdom. Missan 16 år och lever ännu, äter allt som rör sig med. ingen av dom haft något som helst krav å foder.
Men min Mco hona är inget annat än RC Maine coon foder, 1 år gammal och EXTREMT pratglad.
Kortsammandrag skaffa kat oavsett ras så har man en kompanjon för iaf 15 år (om allt vill sig väll med sjukdomar osv)
Vad för slags undersökning, en liten privat, eller för skolans del? 
#2 Det beror på vad den visar om jag kanske ska försöka få den publicerad eller något senare :)
Jo, men jag menar, är det något du har hittat på för att ha något att göra, eller är det en uppgift i skolan..

Undrar också varför du vill göra denna undersökning?
Som du kanske förstår så vill vi veta vilket syfte våra ev. uppgifter skall användas till. Det är inte "bara" att lämna ut uppgifter på våra "pälsklingar". Som uppfödare och även privat så lämnar jag inte ut uppgifter om mina katter "bara så där" jag vill veta vad mina uppgifter skall användas till, vilket syfte undersökningen har. Vilka sammanhang skall den presenteras i etc.
Jag är inte ovillig att skriva vad jag köper för foder eller hur gamla mina katter är och blev. Men jag vill veta vad uppgiften skall användas till I vilket sammanhang är denna undersökning viktig.
Så hur är det?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Har startat en tråd på katter iFokus om detta med studier och i vilket syfte de görs.
För er som är intresserade har jag svarat i inlägget i #6
Jag är helt enkelt intresserad att se om jag hittar något samband mellan kost och hälsa/livslängd. Sedan får jag se vad det leder till och om jag ska gå vidare.