Utlandsresa eller utställning?
Nu sitter jag riktigt på pottan.. har prelbokat en Cypernresa (superbillig!) den 30/8. Har ett dygn på mig att fundera innan betalning. MEN! Så kommer jag på att jag anmält mina missar till MSK:s utställning den 4/9..
Vad ska jag göra? Åka till solen eller ställa ut en dag.. jag får ju inte pengarna tillbaka heller. I såna här fall önskar jag att den fanns en frivillig avbokningsavgift att betala om man vill avbokan av någon anledning.

Jag skulle åkt utomlands. Ställa ut hinner du ju framöver 
Du kan kanske höra med kattklubben om det finns någon som gärna vill ha din plats utifall att. Det är ju ändå ganska god tid du säger till.
Det skadar ju inte att fråga i alla fall.
Lycka till 
Yataz
Bra idé, ska genast kontakta klubben!
Det är tydligen full på lördagen, så jag hoppas på tur.. har slängt iväg ett mail, man kan ju inte få mer än ett nej..
Men för övrigt så skulle jag önska att det fanns en avbokningsavgift man kunde betala om förhinder finns. Sist fick jag hoppa över en utställning i juni pga ischias.. hade läkarintyg gällt även för tvåbenta så hade det inte varit några problem, men det är ju bara de fyrbenta som kan komma undan med ett intyg. 
har du ingen som kan ställa för dig annars? går ju med fullmakt..
S*Winsnes Wilda
Ne.. tyvärr. Men nu har jag avbokat utställningen, och fick därefter veta att utlandsresan inte kunde genomföras, så kan det gå. 
Får ställa på KM i nov och i Örebro i jan istället. Om kroppen orkar. Har svårt med höger hand/arm, pga kroniska smärtor, så jag har svårt att lyfta katterna på "utställningsvis". 

Du kan be en assistent om hjälp att bära.
Det är inte ovanligt med lite hjälp. Eller så kan du be någon annan utställare att hålla henne
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#6 Precis. De utställningar jag varit på har varit med assistenter. Men jag kan inte träna katterna hemma på att bära dem. Buster vill inte blir buren alls på något vis..
Han behöver verkligen tränas..
Tänkte att han skulle bli Premier innan jag ev. lägger av. Och det behövs bara en utställning till! Vi får ta det som det kommer..