Kräsna missar
Köpte en stor påse Iams då det var ett toppenpris. Tänkte gå över till det då det kanske skulle vara bättre med ett foder med lägre fetthalt.
Så nu har jag blandat RC Maine Coon och Iams ett tag för att gå över till Iams. Det går ju inte alls så bra. De petar ur kulorna och låter det andra ligga.
Och sen äter den ena för fort då det finns kulor och får upp det ganska snart efteråt.. Ska börja med enbart Iams imorgon, och jag förväntar mig vilda protester, så det är väl bäst att leta reda på öronpropparna! 
Jahapp, då var frukosten avklarad. Enbart Iams. Buster åt med god aptit, men Doris.. hon letade febrilt med nosen efter kulorna.. hon åt väl kanske tre bitar, sen traskade hon iväg..
Men så har det alltid varit vid foderbyte, hon brukar vara lite kinkig först, sen går det bra.

Köpte Iams till ett bra pris med, men katterna är inte lika förtjust i det som RC mat. De äter hellre RC's Longhair mat än Iams kitten mat.
Kräsna små saker.. men det ska nog gå till slut. Men visst, de är heltokiga i RC:s varianter. Nu har jag fått för mig att Iams ska vara bra för dem, så vi provar ett tag till. Annars har jag ca 14 kg torrisar över.. *ler*
Nu är vi inne på andra dagen med enbart Iams. Burre är lite putt i magen, men vi provar några dagar till. Absolut inte rinnande, men lösare än vanligt. Kan ju bero på att det är mycket mer kött i detta foder än RC..
Annars äter han med god aptit! Doris däremot är lite kinkig fortfarande. Fick stora frågande ögon igår när det inte hamnade några stora kulor i skålen. Därefter vände hon ryggen till och traskade iväg utan att smaka.. 
Okej, en sista uppdatering.. nu går det fint efter foderbytet. Missarna är fina i magen och Doris har inte kräkts en enda gång nu. Peppar peppar.. Så nu hoppas jag att det går vägen med detta foder.
Jag köpte också 10 kilo IAMS för att det var ett så himla bra erbjudande.. Mina alla katter ratar det totalt. Det enda de äter är RC Maine Coon. Har Pro Plan kvar att testa. De äter inte ens Sheeba när man försöker fjäska till det.
Hur är Era katter med kattmynta? Jag har 2 katter som gillar det, men de blir inte så extremt exalterade som man hört om andra
De andra katterna ids inte ens gå fram o provsmaka 
Haha.. jag köpte 15kg, tänkte att det var lika bra. Jag blandade foder i flera veckor för deras magars skull, ökade på andelen Iams hela tiden. Men nu fungerar det toppen! Även Doris är med och tuggar från det att man fyller på nu.
Kattmynta brukar jag spraya på leksaker ibland. För stunden gosar de lite extra och så, men det går över ganska snabbt. Buster fick nos på systerns cigarretter(och fimpar) i hennes handväska och fick spel.. Det var som en överdos av kattmynt, han var bara helt galen i väskan! Min lugna Burre..
Vi försökte att få våran gumma att äta annat än RC Main coon… Det var bara att glömma. hon rör det bara inte, Sheeba och gourme blötmat funkar ibland. Men då tar hon endast några små tuggor 
Det går.. det trodde inte jag heller, men det gör det. Man får ha lite tålamod bara!
Nu är det minsann inga fel på Iams, de knaprar dem med god aptit!