bilder
Hon är fruktansvärt söööööt! Men jag står nog fast vid det jag sagt…
Vill inte vara dum, men har hon inte svag profil? Men sånt kanske inte syns när de är så små..men som #6 säger, hon är jättesöt! 
Hon har ju en kalasfin höjd på huvudet, Profilen ser liite rak ut men svår ålder händer ju så mkt på den delen av och till. För mig är det nog mest hakan som jag "hänger upp" mig lite på…

Håller helt med, jag har sett många bilder på dessa kattungar och profilerna är fina, höga fina pannor. Hakorna är däremot inte så bra.
Personligen tycker jag att det är lättare att få till hakor än profiler och pannor om man nu måste välja 
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Jättesöt liten flicka 
#9 Det är möjligt att det är lättare att få till men en haka gör ju så otroligt mycket för maine coon uttrycket. Så har man planer på att ställa ut så skulle iaf jag välja en maine coon med bra haka. Men är man "bara" intresserad av avel så är det ju en annan femma :)

#11 Du har absolut helt rätt :-)
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Men ar det inte viktigt med en bra haka aven vid avel och inte bara utstallning?
13 det beror ju på. Vet du tex om att du har en hane hemma som är tilltänkt som partner och han har en super haka och stamtavlor, hälsa etc stämmer in så kan det ju vara värt att avla på en katt med sämre haka iallafall. Det beror ju lite på vilka mål man har med sin uppfödning och vilka väger man väljer att ta för att nå målet :)
Tack för alla bra infalls vinklar , tills i morgon ska vi bestämma helt hur det blir.

Instämmer helt med Dagdrivarn och Dunderklumpen. Hon har svag haka men beror ju aldeless på vad man sen parar henne med för att väga utpp hennes "fel". Hon har ju också lite rak profil. Precis dessa problem har jag på min hona Ronja men då väger Cesar upp henne bra på hennes svagheter så det blir förhoppningsvis bra på avkommor.
Som jag sagt förut ska man både tänka på hälsa, temprament och utseende. Ingen katt har allt men kan ändå vara en bra mor och få fina kattungar efter sig.
Lycka till!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Fy bubblarns , vi valde att avakta lite. Det kommer säkert fler kullar efter sommaren.
Men hon är ju så underbar och söt men eftersom hon ska ställas ut lite så får det bli så här , vill passa på att tacka för alla bra tips och råd. Nu får ni gärna tipsa om kattungar :)
Oj oj.. det finns en massa fina missungar var man än vänder sig! Och planerade kullar och väntade kullar. Du hittar snart din lilla dröm!
Ett tips är att gå in på www.themaineclub.se där finns både väntade och nya kullar. Och samma sak på www.mainecoon-katten.se

#17 Okej. Hoppas du hittar din framtida avelshona snart. Hjälper gärna till i sökandet men då vill jag gärna veta lite mer om just vad du söker.
Christell kan gärna ta din snygga Cesar , meeee löööv :)))€

#20 hehe nja me du kan få låna han att gosa med