Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 4046 ggr
Mickeffs
2010-07-06 23:10
0

KRIS!!!

Ordagrant kris och jag har hanmnat i en situvation som jag verkligen inte ville hamna i….

Jag har skrivit kontrakt med den jag köpt penny lane av och betalning är genomförs

nu har jag fått kontakt med uppfödaren som påstår sig vilja ha tillbaks katten och att den jag köpt den av inte äger katten, samt att jag absolut inte får ta en kull på den trotts att det inte är för att sälja utan för att ge helt ärligt ett par kattungar runt i min familj (ej för regelrätt avel)

Så nu håller min jord på att gå under, vem skall jag lita på. Uppfödare eller den jag köpte henne av… det finns inget kontrakt dom emellan så enligt lag är jag berättigad men vill inte hamna i onåd med någon =(

Verkligen tacksam för svar

Maurice
2010-07-06 23:19
0

Finns det försäkring på katten? Vem står som ägare där?

Men någon kull skulle du väl inte ta? Skulle du inte ev ställa ut henne? Är inte uppfödaren en registrerad uppfödare, för då måste det väl finnas något kontrakt nånstans? Annars kan jag inte se det något annat som att katten är din eftersom kontrakt har skrivits mellan dig och förra ägaren.

Mickeffs
2010-07-06 23:22
0

Försäkringen står på den jag köpte katten av enligt henne nu då, jo en kull ville jag ha men inte för att tjäna pengar utan för att mamma min ville så gärna ha en. så det är inga som kommer "säljas" utan för släkten och ej i vinstsyfte utan enbart vad vaccination och vetrinären kostar…. jag anser mig ha rätt till det då det inte fanns något kontrakt mellan henne och uppfödaren.

Men nu får jag ju inte ut stamtavlan heller… konflikten blir ett kaos jag inte vill ha =(

Maurice
2010-07-06 23:24
0

Vilken soppa! Ja du, jag hoppas någon har bra stöd till dig här, vet inte alls hur du ska gå till väga för att det ska bli på rätt sätt.

Är hon helt frisk vackra damen, så att hon genomgått testerna, så att hon kan avla?

Mickeffs
2010-07-06 23:26
0

Hon e jätte fin dock var hon otroligt mager när hon jag köpt katten av fick henne. så hon kämpar med att få upp henne lite i vikt, men annars fullt frisk enligt vetrinären :)

Mainebusters
2010-07-06 23:34
0

Om den nuvarande ägaren har stamtavlan så är hon väl ägare. Vad är detta för dumheter? Och det är faktiskt inte förbjudet att ta en kull, det kan inte uppfödaren förbjuda dig. Visst, finns det särskilda skäl, det är en sak men inte annars.

Kanske uppfödaren ser sin chans att tjäna pengar på henne? Inte snällt sagt, men jag blir så ilsk när jag läser sånt här. Den nuvarande ägaren borde också ha ett ägandekontrakt från när hon köpte missen. OM det står däri att katten ska återköpas om omplacering kommer på tal, DET kan vara en annan sak. Men försök att ta reda på allt, allt, allt..

Lycka till!!

Maurice
2010-07-07 00:09
0

Är det så att hon som haft katten sist, som du skrivit avtal med, bara är fodervärd åt Penny Lane? För när man tittar på uppfödarens hemsida så finns hon där bland hennes honor.

Mainebusters
2010-07-07 00:33
0

Såg en annons på Blocket.. jag fattade för att det var uppfödaren som sålde henne.. men vad vet jag? Obestämd

Maurice
2010-07-07 00:58
0

Är det inte personen TS nämner som säljer henne på blocket? Annonsen nämner ju att katten kommer från uppfödaren *****. Kan det vara så att uppfödaren sett annonsen och slagit bakut, att hon som har katten nu först måste ta kontakt med uppfödaren om hon inte längre kunde ha katten. Tycker det är så konstigt också att Penny fortfarande finns på uppfödarens hemsida som om hon ägde henne. Vilken soppa! Stackars dig TS.

Mainebusters
2010-07-07 01:26
0

Men uppfödaren till Penny är ju från Österrike.. är det de som vill ha tillbaka katten? För det är väl nuvarande ägare som hade annons på Blocket. Som du säger Maurice, vilken soppa!

SidenMoare
2010-07-07 02:15
0

Den som skrivit annonsen är ägaren.

Men skulle den Österikiske uppfödarn vilja ha tillbaka henne??

Fattar ingetObestämd

Den som har Penny är en seriös uppfödare. Är med i samma kattklubb som henne. Känner henne sedan fler år tillbaka.

Detta verkar vara konstigt. Men har hon varit på foder ???

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mickeffs
2010-07-07 02:44
0

Uppslutningen av hela "kriget" det blev verkligen kaos av allt, men tillslut visa det sig att den jag skulle köpa katten av var en bedragare och jag prata med hon som verkligen ägde katten och fick bra kontakt med henne. så nu har jag kontaktat en godkännd uppfödare via henne som jag kommer köpa en annan katt av.

Mainefield penny lane tillhör en människa som har väldigt svårt att få hem henne och jag hoppas hon får hem henne inom kort trotts allt strul dom har med den som nu har katten.

Men jag återkommer om vad den nya katten heter och namn på Uppfödaren :)

Mainebusters
2010-07-07 03:28
0

*snurrig i bollen* Förvånad Men vad bra att det ordnar sig för dig..

Mickeffs
2010-07-07 05:32
0

Förlåt så svårt att förklara utan att sätta ut namn =/ sen är inte jag jätte bra på att förklara allt.

Tur att allt detta löste sig innan jag fick hem henne och betalt allt :O

Mainebusters
2010-07-07 07:17
0

Folk luskar ut saker och ting ändå eftersom kattens namn står ute.. I kattvärlden har man koll på missarna, vad jag förstår iaf..

Du kommer att bli en toppenkattägare så småningom.. vad vill du ha, en hona eller hane? *nyfiken igen..*

Mickeffs
2010-07-07 08:36
0

Nu vil jag ha en hona, då vi förtillfället bor i lägenhet och dom brukar vara lite lugnare än hanarna.

Men med tiden vill jag ha en stor fin hane som kan gå här hemma :D

Helona
2010-07-07 10:45
0

Jag har följt tråden och önskar dej stort lycka till! Klart man måste ha en av varje Flört

Mainebusters
2010-07-07 13:54
0

#15  Hmm.. min hona är då inte lugnare än hanen.. tvärtom! Och jag tror att många håller med mig om att honorna är lite vildare än hanarna..Flört

#16  Håller med du.. man "måste" ju ha en av varje! *ler*

LaSadie
2010-07-07 14:09
0

#11 Är det den bedragaren som finns inom MCO?

Glad att det löser sig iallafall Glad

Maurice
2010-07-07 15:00
0

Tror det är en annan…annan ort.

PM:ar annonsen till dig.

Undrar vad som händer med den andra lille kissen hon har, bedragaren :(

LaSadie
2010-07-07 15:01
0

#19 Hoppas det är en annan men hon flyttar runt :)

Maurice
2010-07-07 15:09
0

TS: Vet du hur det har gått för den andra lille kissen hon har? Fick du komma hem till denna person eller träffades ni någonstans. Försöker bara lista ut om det är den bedragare som varit på tapeten ett tag eller om det är ytterligare en vi ska akta oss för.

FeralCoons
2010-07-07 17:38
0

Verkar helt klart som det är nämd känd bedragare som Penny råkat utför, klokast är att låta be Lynxarella om hjälp dit hon kom först när hon importerades. Låt inte det gå prestige idet här för kattens skull.

Nämd bedragare är mycket driven rör sig i hela mälarregionen Stockholm, Sollentuna, Solna, Nacka, Uppsala, Fagersta Skinnskatteberg  Köp /säljer oftast på tåg/bussstationer använder sin man som leverantör med knapphändig svenska leverera också gärna mot bensinersättning.

LaSadie
2010-07-07 18:27
0

#22 Tråkigt nog ja Gråter

Mickeffs
2010-07-07 18:34
0

Tyvärr är detta inte en gammal bedragare…. Dock har jag kontakt med personen och den har gått med på att lämna katten till mig som för den vidare till rätta ägaren.

Skall kontakten den jag skall köpa katt av samtidigt så allt får en smidig lösning efter som alla bor minst 30 mil ifrån mig :O

LaSadie
2010-07-07 18:42
0

#24 Tyvärr? Tycker att det är bra att det inte är samma person, men annars är det tråkigt att det dyker upp en till

Mainebusters
2010-07-07 19:22
0

#25  Det var nog det han menade.. tyvärr så är det en ny i farten. Så uppfattade jag det ialla fall.

Lynxarellas
2010-07-07 23:59
0

Nej detta är ingen ny i farten egentligen detta är bara tragiskt och jag tror inte detta är en tjej som gör om detta!

blondifire
2010-07-08 02:41
0

spelar ingen roll alls om nån annan står för försäkringen, jag stod för 1a året på min första kull sen överlät den..

S*Winsnes Wilda

Mickeffs
2010-07-09 00:11
0

Allting är iaf upprättat nu och den nya pissen mår prima här hemma hos mig, dock har ajg svårt att skriva vid datorn….. hon skall ALLTID ha uppmärksamhet Skrattande

Mainebusters
2010-07-09 00:36
0

Så bra att det fungerar med den nya! Jag skulle nog ha haft lite svårt att bara byta misse så där när man varit inställd på en..

Vad heter den nya?

dagdrivarn
2010-07-09 02:48
0

Vad skönt att allting löste sig för er till slut, kändes verkligen tråkigt att det blev sån röra först!

Jättegrattis till nya kissen, hoppas ni får många härliga år tillsammans nu och så vet du att nu är det obligatoriskt med regelbundna uppdateringar och foto-inlägg här! Flört

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Mickeffs
2010-07-09 20:42
0

Mainebuste namn på pissen kommer lite senare när allt tonat ner en massa.

Bilder kommer när jag får sladden till datorn att funka ^^

Säger bara en sak, köper ALDRIG en bondkatt igen.

så tillgiven som denna är så är bondkatter rena neandertalarna