Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 2744 ggr
Lynxarellas
0

An Penny o mina katter

Ja jag har ju slutat föda upp katter av personliga skäl kanske inte märkts att jag försvunnit :)

Nu sk jag förklara allt som hänt! :)

Jag blev tvungen att sälja alla mina katter och jag tyckte mig hitta underbara köpare kändes det som då…men iallafall.

Allt började med att Penny hade en kull en kattunge flyttade till en tjej i Sthlm hon köpte även Shasti och allt har varit superbra där och hon har trivits med katterna och barnen med o katterna allt var super! Jag fick en länk av en kompis förra veckan där jag hittade dessa katter på blocket jag hade ingen aning på detta, mailade och ringe den köparen och hon ursäktade sig och sade att det var hennes okunskap som gjorde att hon satte ut dom på blocket utan att fråga mig om hjälp, hon visste inte att hon kunde få hjälp av mig! Men där har vi nu löst det tillsammans Shasti har hittat en underbart hem och vi hoppas att hitta en hem till tösen med. Där var det barnen som blivit allergiska.. Men som sagt hon visste inte o jag har nu hjälpt henne!

Soppan med penny ja vad ska jag säga, en underbar och söt tjej var hos mig och det kändes verkligen rätt på en gång hon var gravid och jag erbjöd henne saker till sitt ofödda barn och vi klickade verkligen… men hon hade inte så mycket pengar men jag kände verkligen 100 % för henne och vi kom överens om att hon skulle betala varje måad för henne för det kändes verkligen som om vi lärde känna varandra och allt kändes jätte bra.. Hon sa även att hon skulle kastrera henne och ha koll på vaccinationer osv… men jag skulle skriva över henne när ho var betald klar. Det var våran deal. Men Penny trivdes inte där och vi började leta nytt hem men hon vägrade komma tillbaka med henne eller mötas upp och jag utan bil och två små barn kunde inte tam ig så lätt iväg men till slut hittade jag en underbar tjej som ville ha penny och vi försökte få ihop en tid att träffas hon bor ca 30 mil från mig…

Hon har även inte betalat mer än en gång för henne och ägde således henne inte…hon kom med bortförklaringar och massa prat som jag gick på för jag tyckte lite synd om henne hon hade även sina föräldrar med till mig som gjorde på nåt vis att jag kände för henne..

Fick sedan en dagi veckan ett maila av stackars Micke som sa att han köpt henne på avbetalnining som startat hon hade sagt att hon ägde katten. Så hon hade skrivit kontrakt på penny  med en summa för henne som båda dom skrivit på… trots hon inte betalat henne till mig alls…jag fick ju panik och visste inte hur jag skulle göra jag lät säkert hysterisk på Micke men detta var inte hans fel alls dom verkar verkligen jätte trevliga han och hans sambo..men jag tyckte allt kändes så olustigt att jag ville få henne upp hit istället till köparen jag själv valt som kändes jätte bra som jag även känner till och hört bra om av folk. Men jag hjälpte micke och hans tjej att få köpa en annan vuxen katt istället och jag önskar dom all lycka till!!

Nu har vi löst detta på bästa vis och folk behöver inte spekulera mer i det jag har lagt ner mitt katteri just nu och Penny flyttar till sitt nya hem, shasti har en underbart hem de nadra bor hos släktingar till mig så ni behöver inte fundera på det mer heller!

SÅg nån skrev om min hemsida jag kan säga att jag har haft större problem än att uppdatera mig hemsida faktikst om ni läser så ser ni att den inte är uppdaterad sedan förra kullen som föddes i oktober! :)

Ibland blir jagså full i skratt när folk spekulerar och rådar folk! :) Men så är ju kattvärlden jag har varit skonad förr och varit noga med hur jag säljer katter och vad jag säger och gör med vissa människor!

Alla måste se om sitt och vara mycket försiktiga och se till katternas bästa tänk på det att det är katterna det handlar om inte prestige och kattungar!!

Och ang Penny så nej jag får inte sälja henne för att folk ska ta kullar oreggat… Nu kommer hon slytta till en reggad uppfödare som jag kommer sammarbeta och hjälpa och vem vet jag kommer nog tillbaka i framtiden men just nu är det omöjligt!!

Ta vara på er alla!

Maurice
0

Hej!

Vad skönt och läsa att det löst sig :) Ber om ursäkt ifall mina inlägg låtit som du varit boven i dramat, men det har jag inte trott :) Det är bara tur att du inte hunnit uppdatera din hemsida, för det var då jag misstänkte att du kommit i kläm.

Angående spekulationerna så tror jag inte att någon menar illa, utan det är just bara spekulationer för att höra om någon annan vet något väsentligt så att vi kan varna varann för bedragare som finns.

Det som gör mig så ledsen är när jag ser bilderna på blocket :( Penny ser så mager och livlös ut, helt olycklig. Och när jag tittar på din bild så ser jag en otroligt vacker katt med livsgnista. Vad skönt att hon kommer rätt nu, lilla vackra Penny :)

Som sagt, menade inget illa, utan var orolig för katterna och trodde aldrig att det var du som var bedragare. Verkade det så måste jag ha skrivit jätteklumpigt :)

Ha det gott i sommarvärmen!

/Angelika

Lynxarellas
0

Men man ska tänka på att på bilderna som jag har tagit är hon i full kondition på de andra bilderna har hon precis haft kull tappat päls och var inte spec hullig :) Hon ger allt till bebisarna och blir inte tjock då! :)

Lynxarellas
0

men jag tror du tittat på Shasti?

Inte på Penny shasti är blå penny är svartsköljdpadda?

Så det är nog Shasti du menade va ?

Christelle
0

Har ingen aning alls om något av detta men det låter som du haft det tufft! Och jag tror säkerligen du gjort allt för att försöka hitta bra hem åt dina katter.
Önskar dig verkligen lycka till framtiden.
Ha det gott!

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

LaSadie
0

Men vem är sköldpaddshonan i annonsen?

blondifire
0

Anna,det står att Penny är svartsköldpadda..

S*Winsnes Wilda

LaSadie
0

Jo men den annonsen jag har från blocket har svartsköldpaddan vitt på bröstet vilket Penny inte har enligt bilderna på hemsidan.

Helona
0

Spekulationer och besservissar  finns …… Så vad skönt att du kan reda ut begreppen Flört Usch, vad tufft du har haft det!!

Jag önskar dej lycka till!

Maurice
0

Och hur menar du då? Menar du att det inte är ok att bry sig om uppfödaren och dennes kissar?

Om någon skriver en tråd, alldeles förtvivlad över ett tillstånd, vad ska vi skriva då så att det inte tolkas fel? I detta fallet ville personen i fråga även ha råd hur han skulle göra.

Fortfarande förstår jag inte vad det är som är så hemskt med spekulationer, det är frågor man söker svar på, inga direkta anklagelser mot folk som du själv gör med att påstå att folk är besserwissar.

Men om Besserwisser är lika med att jag var orolig för uppfödaren och hennes kissar och hoppades att detta skulle reda ut sig, så är jag gärna en besserwisser.

Hellre det än att sitta och hålla tyst och skriva när det passar så att man kan vända kappan efter vind.

Nä nu ska jag sluta bry mig om andra och deras katter, det får gå hur f-n det vill. Huvudsaken är att min katt mår bra, och att de få personer som jag tycker om här inne, och deras katter mår bra.

Lynxarellas
0

En annons är med Shasti och Harmonie Steele Harmonie är en tös på 8 månader och shasti är en kastrerad tjej jag har haft!

Den andra annonsen som nu inte är aktuell som jag har haft ute är med Penny Lane! Svart sköldpadda UTAN VITT

Nej det är inget fel med spekulationer men oftast så rinner spekulationerna iväg och allt förstoras och till slut är det ingen som håller sig till ämnet och det kommer fram mest osanningar händer alldeles för ofta det lättaste är ju att maila eller ringa den berörda i fråga om man är orolig! :)

Jag har ju både mail och nummer på min hemsida! :) Då får man veta på en gång ! :)

Lynxarellas
0

Maurise jag tycker ingen här har skrivit något elakt jag har inte tagot åt mig om nåt jag är glad att folk bryr sig! :):)

Lynxarellas
0

SÅ vill jag bara klargöra att annonsen med min shasti och ungkissen har inga konstigheter hon har haft jätte bra ägare men hennes dotter blev allergisk hon har INTE lurat någon!

Allt detta handlar om Penny Lane hon har en egen annons det är tjejjen som haft henne som lurat köparen INTE den andra så jag får klargöra det verkar vara missförstånd här! :)

Dunderklumpens
0

Kul att se dig här Susanna, förstod direkt att något inte var rätt här för jag vet ju vad katterna betyder för dig!

Hoppas på träffa på dig igen i kattsvängen i framtiden. Krama om dina grabbar där hemma :)