Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett: 1-allmänt-mco-prat
Läst 10921 ggr
Tindrabusan
0

Tips på inredning i kattgård !!!!???? Någon???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vi har nyligen fått klart våran kattgård. Den är bara ca 4*4 meter… men ack så svårt att hitta på roliga grejer för katterna att göra där..

Jag har ställt ut en stor klätterställning o satt upp ett par hyllor utefter väggarna. En tunnel och ett kar med vatten o bollar i fick de.. sen var det slut med ideér. ..

Hade tänkt i min fantasi att jag skulle hitta ett gammalt träd o fixa till för dem att klättra i… men jag tänkte inte så långt som att det isåfall skulle in INNAN väggar, tak, nät o dörr var på plats.

Nu vill jag helt enkelt ha tips på roliga saker så katterna kommer att ha skitskoj på dagarna. Nu ligger de mest o sover o vilar upp sig till kvällningen när de får komma in o då river de nästan hela huset ;)

Tack på förhand

Pia

Maurice
0

Tycker det är så svårt när man inte är där och se :) Men kanske lite murgröna som hänger runt i klätterställningen så att det ser mysigt ut. Lite lådor med gräs i, brukar vara omtyckt.

En bräda som går tvärsöver som de kan balansera på. En fin stenhög kanske….

Sevgilims
0

Har försökt ta några bilder i min kattgård som dock inte är färdig men katterna trivs!

Sevgilims
0

I den här delen av kattgården har jag försökt göra lite skogsmiljö med en liten rönn, en liten gran, lite mossa, lite lingonris och vedklabbar.

Sevgilims
0

Här är en del med stenmiljö. Grus på marken och hopplockade naturstenar blandat med lecablock

Sevgilims
0

Klätterhyllor

Sevgilims
0

På den här i stort sett kala delen är det tänkt att bli gräsmiljö såsnart gräset vill komma upp!

Mycket kvar att fixa och dona men för mina katter är det jättebra med olika miljöer. Med växterna blir det en hel del flugor och insekter och klätterhyllorna gör att de ser bra och kan spana åt alla håll!