Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett1-allmänt-mco-prat
Läst 1991 ggr
Mickeffs
0

Vilken försäkring är bäst?

Nu menar jag överlag, för uppfödning,vanlig hemma pisse och utställning…. blev inte klok på det när jag ringde och prata med några av försäkringsbolagen.

Maurice
0

Nä, det är är en riktig jungel. Jag vet faktiskt inte vilken som är bäst, men vi valde agria. Uppfödaren hade kattungarna försäkrade där så vi tog över försäkringen bara. Har varit nöjd med agria innan när mannen haft hund och även svärmor. Det har inte strulat hittills. Vi valde försäkringsbelopp upp till 50000, inga tillägg, nu kanske jag luras men tror självrisken är 1100 kr. Det kosta dryg 850 kr/år.

If tror jag också är bra? Vi funderade på att ta dem eftersom vi har allt annat där, bil och hus och Barn/Livförsäkringar. Men det kändes tryggt med Agria eftersom våra erfarenheter varit bra.

Mainebusters
0

Jag hade Agria först, men sedan gick jag över till IF. Gillar att de har en fast självrisk, och det har jag haft nytta av.

Maurice
0

Men jag har också en fast självrisk. Skulle jag tro i alla fall :) Kollar upp det…

Mainebusters
0

#3 Om du har Agria så har du nog en självrisk plus en rörlig del. Jag betalar max 2500 i självrisk. Förut på Agria tror jag att jag hade 1100 plus 20% på resterande..

Maurice
0

Det där får jag ta och ringa och fråga dem imorgon, för det vill jag inte ha om det är så. Det står endast på försäkringsbrevet att det är 1100 i självrisk och vid telefonsamtalet nämde hon inget annat om någon rörlig självrisk. Men hon kan ju undanhållet det….

Du betalar max 2500 skriver du. Kan alltså självrisken bli mindre då eller, hur menar de.

Mainebusters
0

Jag betalar aldrig mer än 2500kr även om notan går på 15000kr.. men blir det en "billigare" behandling som kostar 2000kr, då får jag ju stå för det själv. Men det känns skönt att veta att jag har ett maxtak att betala..

Det finns mycket finstilt i villkoren, som sagt det är en djungel!

Maurice
0

Ja, ska kolla upp det imorgon, för jag vet inte om jag vill ha rörlig självrisk. Blir det inte dyra veterinärkostnader så går det an, men börjar man komma upp mot 20 000 så blir det mycket vi får betala själva.

Vi får i alla fall ha försäkringen kvar tills perioden är slut, har betalt för hela året.

Ska vi ha någon särskild försäkring om det blir så att han ska avla? (Om jag får fråga TS :)?Vill inte sno tråden)

Mainebusters
0

Ja, du kan ju byta när årsförfallodagen går ut om du vill. Ring runt och ta in offerter som kommer att gälla den dagen du ev. byter bolag! Flört

Jag tror att det är avelshonor som har en speciell försäkring sedan, inte hanar, men jag är inte hundra på det.. (ska jag ringa 118 100? Reklamskadad…Skrattande)

Maurice
0

Ja gör det, nyfiken om du får svar :)

Mainebusters
0

Skrattande