Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett7-fototrådar
Läst 5855 ggr
NeverToLate
0

Sensiq Coons Bellatrix Black - Solid blå hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Blev lite fel i början med Nikki, så jag bestämde mig för att ta bort den hennes gamla bildtråd och starta om.

Detta är då min underbara flicka Sensiq Coons Bellatrix Black, eller som jag kallar henne "Nikki". I denna tråd kommer ni kunna följa hennes uppväxt, framgångar och ev. motgångar. Man vet ju aldrig vad som händer.

Nikki hette till en början Sensiq Coons Severus Snape, men då vi märkte att HAN var en HON så fick hon reggas om och fick då namnet Bellatrix Black.

Nikki är född och uppfödd hos min kompis Angelica Berglund som har Sensiq Coons uppfödning tillsammans med sin mamma Susanne Berglund Glad

Nikkis föräldrarär inga mindre än de underbart vackra och trevliga katterna Sidensjös Zimzon och Vitterstrorms Sasori "Sassie" Eller som vi som känner henne säger - "Universums härskarinna" Flört Skulle du få för dig att kalla henne Världshärskarinna istället så skulle hon bli mycket förolämpad hehe. Detta ser jag i Nikki också.

Nikki är född 27/6-09 i Harry Potterkullen tillsammans med sina 4 syskon sammanlagt 4 flickor och en pojke.

Nikkis DNA är N/N genom hennes föräldrar. Hon har även låga nummer i inavelsgrad och kloner. Hade de exakta siffrorna innan, men jag kommer inte in på Sensiq Coons hemsida så kan tyvärr inte få fram dem just nu. Hon ska självklart både HCM testas och HD/AD röntgas med jämna mellanrum.

Jag ställde ut Nikki första gången när hon var ca 4 månader gammal på FHK´s Utställning i Värmamo den 24 och 25 oktober Glad

Vi följde med Angelica och Susanne upp till Värmamo där vi levde i ett jättefint hus som jag gärna hade behållt, och Nikki skötte sig exemplariskt och ville knappt ligga inne i buren utan ville hellre ligga i mattes knä hela tiden om hon själv fick välja.

Hon skrämde vissa personer som knappt såg henne intill mattes gråa kofta, men som sen helt plötsligt stirrade in i ett par stora Nikki ögon OskyldigHahaha

Hennes fina och lugna beteende och vackra utseende resulterade i att hon knep med sig en Ex1:a hem bågge dagarna som matte blev mycket stolt över Glad

Utställnigsplaner i år är Uppsala i slutet av Maj och sen Båstad i slutet av Oktober om någon vill komma fram och hälsa å titta å kela lite hehe.

Hoppas på att kunna knipa hem något kul på utställningarna, men om inte så är det iaf bra erfarenhet!

Jag har ingen egen uppfödning just nu, men vill senare inom en inte allt för lång framtid när jag äger en eller flera katter till, registrera ett stamnamn och kunna bli stolt uppfödare av rasen själv. 

Jag kommer då sträva efter stora, friska, rastypiska katter med ett trevligt sätt och fördelaktigt yttre.

Har ni frågor så bomba mig! ^__^ Mvh Johanna

OBS! Bilderna i denna tråd är Copy right skyddade av Sensiq Coons till viss del, och självklart av mig själv också. Så vill du låna dem eller använda dem till eller i något så fråga först! Jag är verkligen inte omöjlig, men vill bli tillfrågad först. Mvh JohannaGlad

NeverToLate
0

Nikki ½ dygn

NeverToLate
0

Nikki 2 dygn

NeverToLate
0

Nikki 1v

NeverToLate
0

Nikki 1v

NeverToLate
0

Precis öppnat ögonen Skrattande ca 1,2 vecka

NeverToLate
0

Nikki 2v

NeverToLate
0

Nikki 2v

NeverToLate
0

Nikki 3v

NeverToLate
0

Nikki 3v

NeverToLate
0

Nikki 5v

NeverToLate
0

Nikki och Brossan Volde 5v

NeverToLate
0

Nikki 5½v

NeverToLate
0

Nikki 6v

NeverToLate
0

Nikki 6v

NeverToLate
0

Nikki 6v

NeverToLate
0

Nikki 9v

NeverToLate
0

Nikki 3 mån

NeverToLate
0

Nikki 3mån

NeverToLate
0

Nikki 3 mån

NeverToLate
0

Nikki 3 mån, sover så sött Glad

NeverToLate
0

Nikki 4 mån så trött att ögonen går i kors

NeverToLate
0

Nikki 4 mån, sitter å sover hos matte med sina fina tofsar Oskyldig

NeverToLate
0

Nikki 4 mån

Ligga å sovapå Tyra brevid matte. Myspys!

NeverToLate
0

Nikki 4mån

Sover brevid matte med benet över huvudet xD

NeverToLate
0

Nikki 4mån

Utslagen på utställnig under lunchrasten. Ville egentligen inte vara i buren. Gå på toa käka lite å dricka emellanåt e väl ok.

Annars e mattes knä eller armar mycket bättre. Men när matte skulle gå å äta så fick man inte följa med, så passade på att ta mig en liten lur innan alla ska titta på mig igen Flört// Nikki

NeverToLate
0

Syrran Cissa vilar också en liten stund Glad

NeverToLate
0

Sötungar på utställning ^^

NeverToLate
0

Efter 2 dagars utställning med fint resultat och den långa resan hem så var Nikki helt slut, så hon kom hem å åt lite och gick på toa, sen däckade hon på sin nya snugglebag nedanför soffan vid mattes fötter Kyss

NeverToLate
0

Sova så sött <3

NeverToLate
0

Sålänge man får sova hos matte kan man sova hur som helst ^^

NeverToLate
0

5 mån Sova med Tyra Kyss

NeverToLate
0

5 mån Flickan börjar bli stor nu Skrattande

NeverToLate
0

SötNöt Kyss

NeverToLate
0

Leka med Tyras svans Skrattande

NeverToLate
0

Så skön stajl asså, man borde vara en katt Oskyldig 

*Fantiserar om att sova leka, göra allt man inte får åsällan få skäll för att man e så söt. ren fin toa. Bra mat som serveras till en varje dag mm.*

JAPP! Man borde vara katt! ^^

NeverToLate
0

Myspys att sova i mattes tröja

NeverToLate
0

Zzzzzzzz

NeverToLate
0

Mysig mage, Kyss på den

NeverToLate
0

Busungen letar efter Topz på toaletten, dem ligger överallt efter hon varit i farten, ha fått börja ställa in dem i skåpet för att dem ska få vara ifred  >.<

NeverToLate
0

Vacker busunge ^^

NeverToLate
0

Lilla vackra du.. Matte saknar utställningen…

Hoppas du också gör det gumman, för matte e taggad Skrattande

Längtar redan till Maj!

NeverToLate
0

Profil Skrattande

NeverToLate
0

En till Oskyldig

NeverToLate
0

Buga er allihopa!

För nu kommer Världshärskarinnan, dottern till Universums härskarinna ^^ hehe

NeverToLate
0

Lång flicka med mysmage Skrattande

NeverToLate
0

Sova på matte Skrattande

NeverToLate
0

Nikki nu ett halvår gammal Skrattande

Trampar på mattes mage efter lite kel, matte klagar inte ^^ gratis massage hehe. Men blir lite smärtsamt när klorna börjar växa ut.

NeverToLate
0

Den 1 December flyttade lilla Melora in till oss en blå-vit liten huskatt flicka med vacker symetrisk teckning :) En riktigt fin liten spinnmaskin som spinner högt och mycket. Ibland innan man ens rört henne hehe.

Misstänker dock att något är fel med henne då hon fortfarande är så himmla liten och har så dålig balansObestämd

Har bett syrran Vaccinera henne och vetrinärs undersöka henne när hon får sin lön. Det är inte normalt med så dålig balans hos en katt. Har aldrig sett något liknande innan. Trodde bara hon var lite klumpig som liten och kanske inte hade hunnit vänja sig vid sin nya längd eller höjd, men jag vet inte.. får väl se sen.

NeverToLate
0

Spinnmaskinen igen hehe. Hon var jätterädd för Nikki till en början ..

NeverToLate
0

Men det ändrade Nikki ganska snabbt på genom att visa stort tålamod med den dåvarande lilla morrhoppan hehe. Nu går den hur bra som helst ihop. Nikki visade alldrig på någon agressivitet eller så mot Melora :) Hon var väldigt snäll och trevlig delade med sig av mat och leksaker och bjöd upp till lek ofta men melora nappade inbte försen ca 1 vecka efter hon kom hem, men sen så Flört Nu får vi be dem lugna sig hehe för nu välter dem gardinerna!

NeverToLate
0

Hur söta som helst tillsammans Skrattande

NeverToLate
0

Nikki 6,5 månad tillsammans med Melora, på denna bilden är dem tyvärr lite sura .. Passade min storebrors hund Ayla- en Siberian Husky och hon ville leka med katterna, men dem ville verkligen inte leka med henne hehe därmed de sura minerna.

NeverToLate
0

Min fina sura lilla tiger hehe.. Orsaken till suheten syns på denna bilden med hehe

NeverToLate
0

Vad har du där matte ?

NeverToLate
0

Ge mig kameran så kan jag ta bilder på dig istället så du fattar hur irriterande det e med alla blixtar hela tiden!

NeverToLate
0

Nysate profil bilden. Tagen 6/1-10 Glad

NeverToLate
0

Trötter ^^

NeverToLate
0

Älskar dig matte <3

NeverToLate
0

Mamma Sassie, Nikki, Volde, Dora, Cissa och ehmm Sirius Black.. Vet tyvärr inte det nya namnet på Sirius.

På bilden var Nikki 5v Glad

Dunderklumpens
0

Oj så många bilder på en söt tjej :)

Christelle
0

Vilken bildbomb :)!
Så söt hon är Kyss

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Mainebusters
0

Fin tjej, men jag är alldeles för lat för att ta mig igenom alla bilder och text.. Flört

SidenMoare
0

WOW!!!! vilka fina bilder på dina katter. Är lilla melora stadig på tassarna nu? Hon är ju underbar

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

NeverToLate
0

60# Tack så mycket! :)

61# Jo jag vet, förlåt.. men det blir så när man har ett halvårs bilder man ligger efter med haha xD

62# Det är lugnt hehe det hade jag också varit om det hade varit någon annans katt. Jag hade bara läst och kollat på dem bilder jag tyckte verkade mest intressanta ^^

63# Tack, Själv tycker jag ibnte dem e så bra xD tagna med min mobil kamera hehe. Nej, hon är ju fortfarande inte det :/.. Det är det som oroar mig, sen är hon ju så himmla liten för sin ålder. man kan fortfarande hålla henne i ena handflatan :S .. och hon är snart 4 månader gammal. Visst nu har jag ju Nikki som största jämnförelse hehe, men min bästis huskatt Esmeralda är bara 2 månader äldre och mycket strörre trots att hon var väldigt liten när hon kom hem. Så vi får väl se om det är någon fel med henne när hon ska vaccineras. Tycker det är värt att kolla upp om jag så ska betala det själv. Hon e riktigt fin ^^ Ska lägga upp en lite rolig bild på Melora sen när jag kommer hem från skolan ;) hehe

Dunderklumpens
0

Det låter som det kan vara en god idé att kolla upp henne, en 4 mån mco borde inte få plats i en handflata tycker jag.. Om man nu inte har väldigt stora händer Flört Vad väger hon idag och vad vägden hon när hon kom?

Var hon inte dubbelvaccinerad när hon kom? Tänkte iom att hon skulle vaccinerad. Men IDP kanske inte har kraven på dubbel vaccinering som Sverak har.

Vildvittra
0

Det är nog läge att kolla upp henne om hon är så liten???

När flyttade hon till er, vilken ålder?

//veronica

SidenMoare
0

Jag kan knappt hålla mina kattungar, 3 veckor gamla, i handflatan. Så din hona måste vara otroligt liten.

Tycker absolut att du skall låta veterinären kolla upp henne med det snaraste.

Vad väger hon?

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

NeverToLate
0

65, 66, 67 # Hej hej, förstår verkligen att ni blir lite oroliga om ni trodde Melora var en MCO, men det står i tidigare inlägg (inlägg 48),  att Melora är en Huskatt inte en MCO.

Så det e inte riktigt lika stor fara, hade hon varit en så pass liten MCO så hade jag rusat med henne till närmsta djursjukhus!

Melora flyttade till oss vid 12,5v ålder  och var då bara avmaskad, inget mer. Min syster hade tänkt Vaccinera, IDmärka och vet. bes henne förra månaden, men så var det svårt att få tid vid jul och nyår då alla hade så olika tider å dem få tider veterinären hade var fulla. Så hon ska försöka beställa en tid till Melora nu i veckan, så får vi se sen.

Vet inte exakt vad hon väger faktiskt då vi inte har någon matvåg, eller våg som är lätt att väga hennes vikt med. Är inte hemma just nu heller så d e svårt att säga en uppskattnings vikt. Men hon väger inte särskilt mycket, samtidigt så har hon ändå hull och hon är inte "mager".

Hennes mamma är ganska liten och slimmad så jag tror att hon kan ha ärvt sin storlek och kroppsform efter sin mamma, men jag tycker ändå att Melora e liiite oroväckande liten för sin ålder men det är hennes vinglighet/ostadighet som oroar mig mest. Hennes mamma är född ur en kull som egentligen inte var planerad, det var 2 kattsyskon som fick en kull tillsammans. Så mammans inavel kanske är en en av orsakerna till problemet?  Inavel är ju aldrig bra men det märks inte på mamman att hon är inavlad i beteende eller så. Meloras pappa är okänd men tros vara grannkatten.

Melora e jättefin, men jag själv skulle aldrig vågat köpa en katt med en mamma som är så pass inavlad. Men det var min systers val och som sagt Melora e ju en så fin och snäll liten spinnmaskin i övrigt så jag kan inte klandra någon för att vilja ha henne.

Men hon borde undersökas och sen får vi se vad veterinären säger om henne..

Mvh Johanna

NeverToLate
0

Sen jo jag tror IDP har samma Krav som Sverak om Vaccinationer och IDmärkning mm. Glad

NeverToLate
0

En uppdatering till alla nyfikna! :)

Nya bilder är på g! :D

Matte har bara inte haft tid att sitta vid datorn så mycket med projekt arbetet å allt annat som ska fixas till studenten. Man kan inte hinna å orka allt ^^

Nikki börjar bli stor å tung å kattungepälsen å vinterpälsen är på väg av men hon har fin päls ändå :D

Hon löper nu för första gången och min systers tålamod är inte att lita på så d blir bara för matte att sticka till veterinären och fixa P-piller till henne.

Det blir lite utställningar i år med :)

29 & 30:e Maj i Uppsala

3 & 4:e Juli i Båstad, tänkte då försöka roffa åt mig ett Tyskt Cac så man kan få Nikki till Europa Champion senare kanske :)

Sen har vi troligtvis den sista utställningen för året den 23 & 24 Oktober i Båstad 

E d någon som ska dit så kom gärna å snacka en stund! :)

Mvh Johanna å Nikki <3

LaSadie
0

Jättevacker katt! Blått är väldigt fint, har e blåskölpadds Norsk Skogkatt här hemma som är mer blå än sköldpadda :) Men återigen väldigt fin katt!

NeverToLate
0

71# Tack så mycket! :D // Nikki & Johanna

NeverToLate
0

Matte vill ha utställning nu xD haha.. E super taggad redan å ska inte iväg försen slutet av Maj xD

NeverToLate
0

Lilla Nikki har gått å gjort mig dödligt orolig!

Hon smet ut när mamma å syrran stod å rökte i söndes kväll å vi har fortfarande inte lyckats hitta henne

Så nu e mamma å letar en vända till, syrran ockaå.

jag måste jobba å mamma har satt upp flygblad så vi kan få tips om vart hon kan vara mm.

Hon får komma hem snart, jag blir jätteorolig å har svårt att fokusera på jobbet å jag kollar min telefon var å varannan sekund för att inte missa om ngn ringer å har hittat henne mm.

NEJ NIKKI NU FÅR DU KOMMA HEM! :(

NeverToLate
0

Nu är Nikki hemma igen :D

Hel å välbehållen ^^ så idag e d dags för bad å kloklippning mm.

NeverToLate
0

Jäkta och stressa ^^

Det har jag gjort hela morgonen för jag kunde inte hitta biljetten till uppsala imorse :O och utställningen är ju imorgon! Jag var helt säker på att jag hade lagt den på diskbänken i högra hörnet (då det är längst bort från vasken)

Så Johanna greps av PANIK å letade överallt i sitt rum 3-4 gånger och kollade alla ställen i huset där jag brukar vara.

Sen ringer man och frågar sin syster som är på jobbet. Har du sett min tågbiljett till Uppsala? och får svaret

"Ja, det har jag. Jag la den i min skivlåda i vardagsrummet. För jag var rädd att  du skulle bli av med den om den låg på diskbänken"

Så hon hade vetat hela tiden vart den var, men skrev ingen lapp eller någonting. Jag hade aldrig hittat den själv i hennes skivlåda, för där är jag aldrig och rotar.

men men skönt att den är hittad :D

Nu är det frukost, klippa klor och att hämta min transportbur hos en kompis som gäller :)

Sen bär det iväg till resa vid 10.35 och man ska vara framme i Uppasla runt fem-tiden ikväll :)

Hoppas det går bra i helgen! :D

Wish us Luck! Mvh 2 Taggade vid namn Johanna och Nikki

SidenMoare
0

Lovar att hålla tummarna för dig.

Tråkigt att jag inte kan komma och titta på din underbara tös.

Men jag hoppas att vi kan ses en annan gång.

Ett stort LYCKA TILL nutill er bådaSkrattande

NeverToLate
0

Tack så mycket :D

Ja, det hoppas jag med :)

Jodå det gick bra, hon fick med sig 2 fina CAC hem :D

Så förhoppningsvis så blir hon Champion sen i Juli :D

SidenMoare
0

GRATTIS!!!

Tänkte precis skriva och fråga hur det gick för henneSkrattande

NeverToLate
0

79# Tack tack :D

Allmänt; Bilder kommer snart! Hoppas på att hinna lägga upp dem på fredag för det händer lite saker i veckan och sen jobbar jag i helgen.

Kom hem igår efter utställningen i Båstad som var nu i helgen.

Lördagen fick hon en Ex1, ej titel då domaren tyckte hon var alldeles för mager för att få sin titel. Kändes lite tråkigt. Hon är så fin i övrigt.

Men domaren dagen efter sa att hon var underbar, något mager och hon vile ha liite mer haka men sa att det troligtvis växer till sig :) så hon gav henne sin Champion titel och sa lycka till. Sen när utställningen var slut på söndagen så kom hon fram och bad om att få ta några bilder på henne och bad mig försöka få upp henne mer i vikt till nästa utställning vilket jag försökt nu de senaste 2 månaderna hehe. Men jag lovade henne att verkligen försöka, för jag tycker också att hon är lite mager, även om hon inte är farligt mager.

Lite framgång har jag haft, men det tar tid. Hoppas det hjälper lite om jag byter foder :) Hon väger runt 3,8 kg men jag vill att hon ska väga 5-6 iaf så upp, upp hehe.

Någon som har ngt tips om man vill ha upp sin katt i vikt?

Jag leker mycket med henne så hon bygger fina muskler, hade dock önskat att vi hade en coonis till hon kunde leka med, det skulle ge väldigt fina naturliga muskler :D men syrran tycker att det räcker med de 2 katter vi har så får vänta ett tag till med att skaffa Coonis nummer 2, men när jag bor själv med Nikki eller syrran ger klartecken så tar det nog inte så lång tid innan Coonis nr2 flyttar in till mig :)

Så längtar efter att Nikki ska gå upp i vikt, nästa utställning, mer pengar, eget boende och Coonis nr 2 :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.