Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett4-avel-och-genetik
Läst 2225 ggr
moonsi
0

kattungen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej nu har jag vart och tittat på lilla kattungen, å vilken sötis :)

lägger till några bilder så tyck gärna till.

Har tillstånd av ägaren.

Trevlig Midsommar på er

moonsi
0

m

moonsi
0

glömde hon är 7 v på bilderna

moonsi
0

l

moonsi
0

m

moonsi
0

n

moonsi
0

så vad tror ni om min framtid ? :)

gudoligt söt är hon ialf :)

SidenMoare
0

Vilken liten sötnos.

Ser jättefin ut på bildernaKyss

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dunderklumpens
0

Jätte söt tös med en av mina favoritfärger!! Sedan om du tänkt att ställa ut henne så kanske det finns några detaljer på henne som man skulle önska lite starkare. Men det är en svår ålder att säga något om. Och svart-vita är super svåra att fotografera till deras rättvisa.

moonsi
0

Vi ska tillbaka igen om ca2 veckor och kommer då ta nya kort:)

Du får gärna skriva ner svagheterna , eftersom jag är ny så är det inte lätt å veta allt man ska titta efter:)

Är också svag för svart vita. Trevlig dag

Mainebusters
0

Uppfödaren ska också kunna informera dig om hur rasen "ska se ut". Glad

moonsi
0

10ja självklart, ville bara höra lite från andra också:)

Mainebusters
0

Okej.. Glad  Men om du ska använda henne till avel, så är det ju bra om hon är rastypisk, och att uppfödaren informerar om honans utseende sedan. Så om du inte har gjort det, läs gärna på lite om hur de ska se ut! Lycka till med kattköpet! Flört

moonsi
0

Har läst å läst och åter läst

Men eftersom jag är ny på mc så kan det ju vara skönt med lite extra hjälp:)

Jag tror ialf att hon kan bli en väldigt fin katt , lite klen haka men en fin panna, och vilken katt är perfekt??

Brukar gå på min känsla och dem brukar bli bra;) men som sakt ska åka och titta på henne snart igen

Maurice
0

Vad heter uppfödaren? Tänkte att det är lite lättare och se då, hur syskon och mor/far ser ut. Betyder inte att din misse kommer se ut så, men lite aningar kanske :)

Spoket
0

Här kan du läsa och försöka skapa dig en liten uppfatning

om katten men man behöver titta på många olika

för att skapa en egen bild av hur dom skall se ut.

Lycka till !

www.themaineclub.se/modules/content/index.php?id=14

moonsi
0

Tack ska titta när jag kommer hem till datorn:)

Dunderklumpens
0

När du besöker henne nästa gång så försök ta bilder utan blixt (se till att ha ex ett fönster bakom dig så du får mkt dagsljus på henne) då kommer man se bättre och hon får nog en bättre look. Blixten slår så hårt ibland.

Du undrar vilka svagheter jag ser… Det är som sagt en svår ålder men när jag ser på bilderna så får jag inte riktigt den där maine coon känslan som jag själv söker när jag letar katt. Mkt beror nog på att hennes haka ser ut att vika väldigt mkt. En stark haka gör så väldigt mkt för nospartiet/boxen. Hennes öron ser lite små ut och en aning smala i basen. Men det kanske beror på att hon har mkt päls vid öronen.

Spontant… om jag var intresserad av att ställa ut så skulle jag nog be uppfödaren att få följa henne några veckor till innan jag skulle ta beslut om köp.

moonsi
0

tack Dunderklumpen , ska tillbaka om ca två veckor ska ta kort utan blixt  :)

Christelle
0

Grattis! Jättesöt tjejKyss! vilka är föräldrarna och uppfödaren om man får fråga?Skrattande

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

moonsi
0

Tack, ja hon är ur söt å ska tillbaka v 28 ska bli spännande och se hur hon har utveklas:) hon finns hos viola på lotoppens.se

Mainebusters
0

Du har bokat henne? Cool

moonsi
0

Ja det gjorde jag på en gång för hela familjen är kär i black pearl;) svärmor vill följa med och titta på henne så efter de bestämmer vi oss helt:) inte lätt att skriva när man sitter i em taxi som kör som em galning;)

Mainebusters
0

Ok, jag trodde bokad, var bestämt.. hoppas det blir bra och att hon passar er.. Cool

moonsi
0

Black pearl 8v

moonsi
0

vikt 991g