Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett6-kattungeprat
Läst 3021 ggr
moonsi
0

Kattunge hjälp

Hejsan , nu vill jag gärna ha lite hjälp.

Söker efter en svartsköldpadda (gärna tabby)hona

Kommer att att bo i ett kärleksfullt hem, ställas ut (hobby nivå) och nån/någrakullar.

Självklart efter testade och friska föräldrar  .

Och om någon vet , jag har registrerat mig på maine coon katten men får aldrig något bekräftelse mail ?

Mainebusters
0

Du ska föda upp coonisar? Cool

moonsi
0

#1 , ja , jag och min svärmor.

Mainebusters
0

Skriv gärna lite mer om dig och din kommande uppfödning på ex.vis medlemspresentationer, eller på din sajt. Har du en hemsida? Har du en avelshane hemma? Jag känner att jag vill veta lite mer om dig och dina planer.. Nu har jag ioch för sig ingen misse att erbjuda, men det är trevligt att läsa om uppfödare, nya som gamla! Har du ett stamnamn? *nyfikna jag Skäms*

Maurice
0

Också nyfiken Skrattande

Ang maine coonkatten så tar det lååååång tid ibland innan det händer något. Tror det tog en månad innan jag var igång. Beror på att de behandlar inte varje dag utan tar ett ryck då och då. Är man då långt ifrån rycket så kan det ta tid Flört

Christelle
0

Jag har ett tips. Föräldrarna är testade för allt utom hcm dna men de väntar på svar.

Den här dockan är bara så söt, en svartskölpaddstabby:

http://www.valleyrivers.se/index-filer/Page1272.htm

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

moonsi
0

3, min svärmor har uppföddning på ragdoll just nu , men vi tänkde köpa en hona tillsammans.

och om hon blir fin m.m så kommer någon kull tas ,enbart på hobbynivå inget kattstuteri men allt enligt sverak såklart  .

den kommer ju först och främs vara en KÄR familjemedlem :)

4 tack för svaret då kan man få vänta ett tag då med andra ord

5 toppen tack , har spanat in  ;)

Mainebusters
0

Okej.. har ni en lämplig hane tillgänglig? Glad

moonsi
0

37 till oss eller till dig  :)??

Maurice
0

Tror hon menar till dig Skrattande

Mainebusters
0

#8  Jag menade dig.. du söker ju en hona, och då undrar jag om du har en avelshane? Flört

moonsi
0

#10, ja svärmor har kontakt med en upföddare på rag och mc och vi kommer troligtvis får låna deras hane.

men man måste ju ha en fin hona först, blir ju lite lättare så Flört

Mainebusters
0

Ja, det är nog inte det lättaste att hitta en uppfödare som har en hona som lämpar sig för avel.. eller vill att deras linjer ska vidareavlas på. Men bara man har en öppen dialog om parningen, så att uppfödaren har vetskap om vilken hane man parar med.

Detta med uppfödning är inte det lättaste har jag upptäckt, men tyvärr så kom jag inte så långt med den tanken.

Nu kapar jag tråden lite, sorry: Till er som säljer avelshonor, vill ni ha koll på vilken hane de paras med, eller får köparen göra som de vill? En liten fundering.. Flört

moonsi
0

ja du är välkommen att kapa lite  :)

nee men allt ska inte vara lätt , och jag letar å letar å letar  men en dag så ska jag hitta henne .

Mainebusters
0

Ja, det är ju bara att hoppas på att svärmors bekant inte behövt kastrera den tilltänkte pappan om det tar tid.. Flört

Vilka färger vill du ha på ungarna?

moonsi
0

hehe ne vi får hålla tummarna ;)

har inte funderat  på just vilken färg eftersom vi inte har någon hona ännu , men jag gillar alla färger  :)

moonsi
0

Har hittat en svart/vit hona med den bästa hjälpen från dagdrivarn , kan inte tacka henne tillräckligt KyssSkrattande

Christelle
0

#16 Grattis! Ja Malin är supertrevlig och hjälpsam!
Vem är honan om man får fråga? Bilder?

Maurice
0

#16 Grattis Skrattande

moonsi
0

17, bilder kommer nästa vecka efter jag har vart och tittat på henne, så jag är helt 100 .

men hon är urrrrr söt med en bra tavla :)

dagdrivarn
0

#16 & #17

TACK!!!

Vad gulliga ni är Skrattande

Får skriva mer sen, nu måste jag skynda mig och avsluta här, åker hem till Norrland ikväll 17.00 så imorgon vid 11-tiden är jag hemma i Boden Glad

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Christelle
0

#19 Åh va spännande! Lycka till nu!Skrattande

#20 Ja men det är ju sant! Aldrig varit med om en sån hjälpsam och trevlig uppfödare, som verkligen ställer upp för oss nybörjareGlad