Vad är han?
Sitter som jourhem till denna lilla skönheten. Och nu nosar ja runt lite för att lista ut vad han är för korsning. Tror ni han har Maine coon i sig?
Har ni andra förslag om vad han kan vara så är det bara att kläcka ur sig. Ja har mer koll på korthåriga katter än dom långhåriga.
Men skulle ju gissa lite på skogskatt och perser.
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind

Jag tror där e Birma och Perser i honom, sen kan där finnas mer i honom såklart.. D e svårt att veta faktiskt. Men tycker han har mycket perser i kropp och ansikte, Sen har han typiska markeringar som Birma och Ragdoll har. Mem känns mer som birma än Ragdoll :) Söt pojke

Svårt att se men jadu, perser är nog rätt tydligt. Kurrar han mycket, så kan det ju också vara Maine Coon…men min dotters huskatt som absolut inte har något inslag av MC kvittrar som en fågel så säker kan man aldrig vara på något.
www.livsviktigt.n.nu
är det viktigt att katten har någon ras i sig?
Nej inte alls, tyckte bara det va lite kul att höra mig för
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Tror inte det är maine coon i honom… Ragdoll/perser känns mer rätt när man tittar på honom. Men man kan ju bara gissa, eg. är det ju rätt omöjligt att svara på… 

#4 "Kurrar han mycket, så kan det ju också vara Maine Coon…"
Fråga: Antar att du menar spinner. Men spinner Maine Cooner mer än andra katter? För våran "lilla" katt spinner nästan aldrig 
#8 Jag uppfattade "kurrandet" som det speciella ljud coonisarna har när de pratar.. och pratar, det gör de minsann! 
#4 menar du att de är ett tecken på att de är en maine coon för att dom kurrar och kvittrar ? :O isf måste mina bengaler vara klädda maine cooner 
#10 Har du hört en coonis prata? 
han har något "konstigt" ljud för sig när han vill ha mat, det låter inte som han mjauar, utan mer som en hund som inte kan skälla riktigt
mer som "mA, mA"
och när han spinner så låter det så grovt att det mer låter som dova knallpulverpistoler 
Söt är han iaf, liten surpuppa bara, man får inte riktigt vara på magen och klappa honom. Och det blir då lite svårt när man ska borsta honom också. Och han har fortfarande tovor som borde klippas bort.
S*Winterwind

Han är otroligt lik min gamla perser som var född 1990! 
#11 Jag har två snacksaliga coonisar!
Deras prat är obeskrivbart, så #10 har nog aldrig hört det 

Nää.. dessutom dog han sommaren 2003….. Vad jag menade var, att han liknar Persen som den såg ut innan den avlades till sitt nuvarande utseende
Det har ja och min kompis också diskuterat, håller med om att han ser ut som perser gjorde förut, dom va så väldigt fina då! Fast dom är ju fina nu också så klart :P
S*Winterwind
#11 nja, inte precis men min ena bengal låter definitivt inte som någon annan katt då hon tex spinner (kvittrar, tjattrar, skäller, bräker kan alla mina katter)…
#17 Är den så pass unik att den inte låter som någon annan katt?
Det har jag svårt att tänka mig..
#18 ja, då hon tex spinner…jag har aldrig hört en katt kurra så högt (hörs i hela huset) sen spelar hon sin egen melodi… kurrar i olika toner mörka som ljusa toner…likt en sångare som värmer upp rösten. De går inte riktigt att beskriva, de måste upplevas
#19 Skojade lite med dig, då du sa att katten inte låter som någon annan katt. Inte någon som du träffat då ialla fall. 
Det är kul när katterna har sina speciella läten!

jag skulle nog säga perser-bondkatt ev ngt långhårigt som ev birma? .. ser ut som min gamla