Bildbomb på Maurice 6 månader

"Lilla" killen är verkligen supersöt 

Vilken underbart vacker kille du har
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Han är verkligen läcker gossen din :-)
Och tålmodig :-D
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Tack :)
Tålmodig är hans förnamn ;) Han känner nog Mollies gränslösa kärlek till honom för hon får göra vad hon vill med honom, och hon är snäll till honom också :) Det är bara en gång han blev trött på henne, hon lyfte honom hela tiden och jag sa till henne flera gånger att nu är det bra. Men det kliade i fingrarna en gång till ;) Då markera han med att slå henne på kinden med tassen, utan klor dock. Hon blev jätteledsen, inte för att det gjorde ont på något vis, men hennes känslor var sårade :)
Tog inte mer än 5 min så satt han vid hennes fötter och kuttra :) Då blev hon glad igen, men hon nöjde sig med att bara klappa honom den dan ;)

Jag måste säga att jag är glad de gånger de faktiskt säger ifrån, tror att det är väldigt nyttigt för barn att få växa upp med djur och får lära sig respektera och högakta dem tidigt.
När mina var små, de få gånger när någon katt "äntligen" sa ifrån, långt senare än mattes tålamod tagit slut å deras vägnar *ha, ha*
Så kom de gråtande i de alldra, allra flesta fallen med endast sårad stolthet, ibland med något liiitet märke om matte slarvat med klor, inte lätt att hålla inne för långa klor :-) Men då sa deras elaka mamma bara, så går det! Eller vad var det jag sa! Och du måste lära dig respektera när h*n faktiskt säger till dig att h*n vill vara ifred. :-D
Min första kull hade jag när yngsta dottern inte var mer än 2,5 år gammal och det gick alldeles utmärkt iom att hon redan från födseln var skolad i katt-vett :-D
De är så söta barn och katter :-) Och jag är faschinerad över hur tålmodiga katterna ofta kan vara med barn, precis som hästar och hundar så är ju djuren fenomenala på att förstå att det är ett barn/en unge det handlar om. De tolererar ju saker som de aldrig någonsin skulle tolerera ifrån en vuxen :-D
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Jag håller fullständigt med dig! Jag var lika elak här och sa samma som dig. Barn som inte respekterar djur får mig att se rött, speciellt när föräldrarna sitter bredvid och inte låtsas se eller ser men skrattar åt det.

Så underbart fin!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Vad fort tiden går, han har verkligen blivit superfin
Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se
Vilken stooor, fin kille han har blivit! Så roligt för din dotter att växa upp med en så mysig vän