När blir hane och hona könsmogna?
Har en hane på 7 ½ månad och en hona på 4. Idag sprang hanen och satte sig ovanpå honan, som ju fortfarande bara är bebis.
Såg ut som att han är på G att bli könsmogen? När kan det tänkas att en hane blir könsmogen? Hur har det varit med era katter? Det samma gäller honkatter, när brukar de bli könsmogna?

Min "gumma" blev könsmogen när hon var 1 år
Har ingen erfarenhet av MCO-hanar
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Min hane blev könsmogen när han var 4 månader gammal och jag kastrerade honom när han var sex månader gammal, så ja, de kan bli könsmogna tidigt. Veterinären kände på honom när jag var inne och vaccinerade honom och sa att kulorna hade kommit ner, vilket talade om för honom att min hane var könsmogen.
www.livsviktigt.n.nu

Ojdå du råkade ut för en okunnig veterinär, eller så missförstod du kanske 
Kulorna skall ha trillat ned på en hane innan de flyttar hemifrån. Dvs. vid 12 veckors ålder. Men en del kan vara senare, men då är man ofta orolig att de ska vara Cryptochida, dvs ha en eller båda kulorna i bukhålan.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Usch, tänk om han sa fel!
Jag kastrerade honom ändå inte förrän han var sex månader gammal ändå!
www.livsviktigt.n.nu

Tja det spelar ju inte så stor roll, oavsett om de blir könsmogna tidigt eller inte så går det ju utmärkt att kastrera dem tidigt 
Lika bra att få det gjort, de läker ju ofta bättre och snabbare när de är yngre också så det är ju inte någon nackdel att kastrera tidigt direkt.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!