Utställning med fräsig mor
Skall om ett par veckor ställa ut lilla Song för första gången och hennes mamma Star för 2:a gången.
Nu är det så att Star har blivit så fräsig på sin dotter. Tror ni att det kan fungera att ha dem i en dubbelbur eller skall jag be om 2 separata burar?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Jag hade satt dom i var sin bur, allt för att minska stressen för dom båda. Mamma katt har ju börjat stöta bort sin dotter så hon kan bli självständig.
//veronica

OK! Tack!
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Men har du bett om dubbelbur kan du ju bestämma dig på plats.
Dubbelburarna har ju en skiljevägg i mitten som gör dem till enkeltburar. Så om du har bett om dubbelbur så tar du bara med dig burskynken för två enkelburar och så tar du antingen med dig själv eller ber om ett/två bultband när du kommer dit och så vickar du bara fram skiljeväggen så har du två enkelburar.
Jag hade nog kanske tagit med både enkel och dubbelskynke. För att testa, märker man att hon är fräsig och irriterad så delar man bara. Om inte så kanske de får lite trygghet av varandra. Har märkt ibland att de söker sig till den de känner även om de annars kan vara stökigt. Men det kan också bli motsattsen, så man får nästan hålla koll och se hur de tar det.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Har bett om en dubbelbur.
Skall följa ditt råd. Det roligaste vore ju om de kunde vara i samma bur. Men detta med litet utrymme etc. tänkte jag på kanske skulle kunna stressa dem och det skulle bli "liv i luckan" eftersom star är så "fräsig" av sig just nu. men dte kan ju hinna ändras till utställningen. Får se. Men bäst att vara förberedd för allt. Har ju inte haft 2 katter på utställning tidigare. Sen är dte ju några år sedan jag ställde ut Star första gången. Så detta är ju lite som att vara helt nybörjare.