Hjälp, fetsvans
Hejsan
Kan någon hjälpa mig med hur jag ska få bort fetsvans på min kille Oden? jag har tvättat hans svans med Yes 2 ggr nu (en veckas mellanrum) och det är fortfarande kvar lite. Finns det något annat schampoo mot det? Vill inte tvätta hans svans för mycket heller så att den blir förstörd.
Alla tips o råd tas tacksamt emot

JAG vet att det finns ett medel som heter Goop som skall vara bra att ta till.
På den här sidan finns många produkter som avhjälper fetsvans
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
Fett löser fett, har fått många tips på att prova med vanlig olja, Gnugga in och låt vara i svansen en vecka och tvätta sen bort med lite yes. Nu vet jag iofs inget om Maine Coonsvansar utan snokade bara runt lite, men det kanske är värt ett försök?
http://www.svidjas.se
ska man prova med typ matolja då eller? Kankse ska satsa på o köpa nått som verkligen funkar.

Jag använder olivolja,det är kanonbra!
Ok blir rätt flottigt och svansen ser ju inte allför vacker ut men det är klart bättre med olivoljeglansen i svansen än det klibbiga äckliga som gör fettsvansen.
Och när oljan absorberats så håller sig svansen ofta bra i veckor innan det börjar igen.
Fast jag tvättar aldrig ur oljan utan fyller vara på vid behov, jag badar när det är dags för bad typ inför utställning börjar man ju ofta någon månad innan. Men då återfettar jag mellan baden med ny olja.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Jag använde Groomers Goop och sedan schampo. Blev jättebra inför utställning!

Goop e jättebra :D .. Men olivolja funkar också bra om du inte hinner få hem Goop eller så innan utställning :P

Nu kan jag inte garantera att detta foder tar bort fetsvansen MEN. Sedan jga börjat ge mina katter ProPlans Delicat så har min hona inte haft någon fetsvans.
Men jag vill inte ropa hej ännu utan vill tyesta ett tag till innan jag definitivt säger något. Annars så har hennes päls blivit kattungemjuk. Hon har en fanjtastisk päls just nu trots dräktighet och diande för inte så länge sedan. Hoppas på att det är fodret. Det gör det ju mer lättarbetat
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

ni kan låsa denna tråd