Storlek
Hej alla kattägare!
Är nyfiken på Main Coons och undrar hur stor dem blir i manken och liknande. För att för mig så säger vikten inte mig så mycket om storleken. Hoppas ni alla här kan hjälpa mig. Skulle villja skafa en Main Coon när jag flyttat hem i från

Min inte allt för samarbetsvilliga MCO-hona är 21cm i mankhöjd och 71 cm från nacke till svansspets
HAr läst att det inte är ovanligt med att de kan bli 1 meter långa
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

okej tack =)

Hejhej :) enligt mina böcker och annat jag läst så blir en vuxen coonis mellan 25-47 cm i mankhöjd. Sen kan de bli väldigt långa också. :D Så d e en stor trevlig ras :)
En maine coon ska ha en rektangulär form på sin kropp. De ska inte vara högbenta. Det är viktigt med bredd och muskulatur för att ge det kraftiga intrycket. Hanarna är ofta en storlek större än honkatterna. Har aldrig funderat på vad mina katter har för mankhöjd, kanske skulle man hemma och mäta för skojs skull :)

oj dem blir ganska stora. Funderar allvarligt på att skaffa en när jag har "lämmnat boet" så att säga 

Gör det :D det är väldigt givande.Dem e underbara katter!
Jag flyttade hemifrån för att få ha min ^^
Mamma sa nej, men syrran bodde ensam å ville ha både sällskap å katt så jag flyttade in med katt, hund, ormar å råttor xD hehe

oj oj det va inte lite djur XD Ja jag vill ha main coon uppfödning och så en bull terrier men min pojkvän vill ha typp en irländsk varghund eller någon annan stor hundras…
^-^

Man kanske skulle mäta och se, har faktiskt aldrig tänkt på att mäta mina.
Jag vet att väldigt många är extremt mycket för storlek, både nya uppfödare och sällskapsköpare och visst är det läckert med maffiga katter. Men det är inte bara utav godo, vill bara pålysa denna något bortglömda sida av det hela.
Några punkter…
Vi har försökt ha hyllor på väggarna, alltså vanliga hyllor, ej bokhyllor, det har inte gått så bra! En lackhylla brötsloss från väggen så väggen fläktes upp efter ett par hopp för många från våra kära vänner. En annan ligghylla väl uppbultad i väggen gav också vika efter ett par landningar för mycket! Ska man lyckas ha hyllor får man bulta fast dem REJÄLT! Det är inte lätt att få dem sitta kvar!
En stor katt är TUNG, det är urjobbigt att frakta dem vart man än ska, stora tunga burar. Inte nog har man många gånger svurit över sina älskade goa klumpar när man väl står där med värk i nävar, armar och rygg av kånkandet 
Det gör extremt ont när de använder dig som språngbräda…
De äter mängder och skiter lika stora mängder, har insett när jag varit kattvakt åt en vän med exotic att hennes katter, lika många som mina äter och skiter på en vecka ungefär lika mycket som mina gör på ett dygn 
De är klumpiga, stora kissar som tror att de är små nätta individer.
Men visst är det också desto mer att älska, det förnekar jag inte *smil* men jag tror att det är viktigt att belysa att storlek är inte alltid utav godo utan har även sina nackdelar. Jag har tidigare fött upp Cornish rex och visst har båda raserna sina för och nackdelar och var och en sin tjusning, men nog var rexarna på många sätt smidigare än de stora tunga coonisarna :-)
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Man kanske skulle mäta och se, har faktiskt aldrig tänkt på att mäta mina.
Jag vet att väldigt många är extremt mycket för storlek, både nya uppfödare och sällskapsköpare och visst är det läckert med maffiga katter. Men det är inte bara utav godo, vill bara pålysa denna något bortglömda sida av det hela.
Några punkter…
Vi har försökt ha hyllor på väggarna, alltså vanliga hyllor, ej bokhyllor, det har inte gått så bra! En lackhylla brötsloss från väggen så väggen fläktes upp efter ett par hopp för många från våra kära vänner. En annan ligghylla väl uppbultad i väggen gav också vika efter ett par landningar för mycket! Ska man lyckas ha hyllor får man bulta fast dem REJÄLT! Det är inte lätt att få dem sitta kvar!
En stor katt är TUNG, det är urjobbigt att frakta dem vart man än ska, stora tunga burar. Inte nog har man många gånger svurit över sina älskade goa klumpar när man väl står där med värk i nävar, armar och rygg av kånkandet 
Det gör extremt ont när de använder dig som språngbräda…
De äter mängder och skiter lika stora mängder, har insett när jag varit kattvakt åt en vän med exotic att hennes katter, lika många som mina äter och skiter på en vecka ungefär lika mycket som mina gör på ett dygn 
De är klumpiga, stora kissar som tror att de är små nätta individer.
Men visst är det också desto mer att älska, det förnekar jag inte *smil* men jag tror att det är viktigt att belysa att storlek är inte alltid utav godo utan har även sina nackdelar. Jag har tidigare fött upp Cornish rex och visst har båda raserna sina för och nackdelar och var och en sin tjusning, men nog var rexarna på många sätt smidigare än de stora tunga coonisarna :-)
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

okej kan vara bra att veta tack så mycket 
#8 Haha Malin! "De är klumpiga, stora kissar som tror att de är små nätta individer"! Ja herregud - såå träffande!