Maine Coon iFokus

Maine Coon

Etikett8utanför-ämnet-ot
Läst 2005 ggr
Anna-Helga
0

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag ett mail om att min katt som försvann när vi flyttade i Oktober eventuellt fanns på en persons veranda! Jag har annonserat och letat utan resultat. Så jag gav mig iväg för att hämta hem min katt!

Det var inte min katt jag fann utan det var en annan katt i ett bedrövligt skick.

Den påminner lite om min förutom att ögonfärgen är en annan. Den här katten har alldeles lysande gröna ögon och min katt har bruna. Men jag tog med den hem iaf. För han som hittat katten skulle annars släppa ut den igen då han är allergisk. Och det skulle den inte klara av särskilt länge.

Hela katten ären enda stor tova, ända in till skinnet. Den har gammal avföring fast i rumpan och man kan inte ens se vad det är för kön p.g.a all tovig och smutsig päls. Öronen är nästan helt borta, de har frusit sönder och såren är inflammerade av all smuts. Svans har den ingen kvar, inte ens en stump. Vet inte om den frusit av eller om det är något annat djur som varit på katten. Svansen är i alla fall borta.

Imorgon ska jag ta katten till veterinär. Inatt ska den bara få vila efter att den ätit och druckit. Den är så gosig att den ramlar omkull när man klappar den. Säkert är det ren utmattning också.

Läs gärna av katten så kanske vi kan få lite svar om vad den varit utsatt för?

Ett litet bekymmer jag har är att jag inte riktigt hade räknat med ett besök hos veterinären såhär dagarna innan barnbidrag… Det är ju inte gratis att åka till veterinär precis och katten är ju inte försäkrad. Såren på öronen måste åtgärdas, pälsen måste rakas av, den behöver antagligen mediciner mot inflammerade såren mm. Jag vågar inte vänta till fredag…

Så är det någon vänlig själ som vill bidra med någon krona så är det välkommet! Bara en tia kan göra skillnad i den här situationen. Katten ska till veterinär oavsett, men det underlättar ju om man kan betala besöket… :)

Mitt kontonr hos Swedbank: 8424-4,983 332 038-6 Anna Helgesson

Blir det t.o.m pengar över skänker jag det till ett katthem!

Anna-Helga
0

Del 2 katthistorien

Nyss hemkommen från veterinären med salvor och mediciner upp över öronen… :) Som tur var fick jag ta betala veterinären på faktura, men tack och lov att jag fått hjälp, så jag kunde hämta ut medicinerna!

Veterinären konstaterade att det är en honkatt och antagligen kastrerad. Så någon har brytt sig om den här katten tidigare i alla fall. Hon hade tyvärr inget chip, utan var öronmärkt. I öronen som nästan inte finns kvar. :( Men jag har med det lilla jag har fått hjälp av SKKs ägarregister och söker en möjlig ägare. Men hon är inte anmäld försvunnen någonstans.

Lo-visa som jag kallar henne (för hon såg ut som en lokattsbebis, nu ser hon mer ut som en lejonhane) blev undersökt av veterinären och hon skötte sig jättebra! Som att hon vet att hon får hjälp! Hjärta och lungor låter bra. Hon är minst ett par tre år gammal. Medan hon var sövd rakades tovorna bort (nästan all päls) och öronen rengjordes, både såren och inuti. Hon hade öronskabb och såren tvättades rena och smordes in. Det syns att det har gjort ont och kliat. Lite tandsten passade veterinären på att ta bort medan hon ändå sov… :) Svansen såg ut att ha läkt fint faktiskt, så den behövdes inte göras någonting åt. och bajset rakades bort det mesta och tvättades bort resten.

Återbesök inbokat om två veckor, om inget tillstöter. Nu ska hon äta, vila och medicineras… Och jag ska leta eventuell ägare…

Tack snälla alla som engagerat er och engagerar er i detta tillsammans med oss!

Kram Anna, Lovisa och resten av familjen

harley
0

Stackars stackars fina kisse! GråterTur du finns som hjälper henne! Du är Guld Värd!Glad

Christelle
0

Huga va hemskt :(! Tur att det finns snälla människor som ställer upp för djur i nöd!

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

NeverToLate
0

Tur att det finns dem som bryr sig! Riktigt bra å fint gjort av dig :D

Hoppas hon kryar på sig bra å att ägaren hittas.

Så får man reda på om den antingen misskötts av sin förra ägare eller om gon, precis som du blivit av med sin älskling.

Hoppas din sötnos också dyker upp!

Mvh Johanna

SidenMoare
0

Hur har dte gått med LO-visa?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Anna-Helga
0

Åh det går strålande! :) Här är en bild från förra veckan med hennes nya vänner!

SidenMoare
0

VAd roligt att det går så bra för henne.

BRA jobbatSkrattande

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Maurice
0

Blev så rörd av ditt inlägg och glad över att det finns personer som du Glad

Har lämnat ett litet bidrag till dig märkt Maurice, du bör se det direkt. Vet att det är långt efter du verkligen behövde hjälp, men är ny medlem så jag såg inlägget först nu. Men de kommer säkert till användning ändå Skrattande

Lycka till med Lo-visa och alla dina andra katter.

/Angelika